نصرالله نجات بخش

کالبد شناسی جناحها در انتخابات نهمین دوره مجلس رژیم -6

پیش لرزه های تحریم نمایان می شوند!

همزمانی خیزشهای مردم برای گرفتن حق حاکمیت خود با تحریم صندوق رأی!

جهان امروز در گذرگاه جدید و حساسی قرار گرفته و گویی زایمان جدیدی در حال اتفاق افتادن است، سرعت حوادت حتی فرصت باز خوانی آنرا نمی دهد. رخدادهای بزرگ جهانی به سرعت برق و باد می گذرند بطوریکه تحلیل، همراهی و تعقیب آنها را بسیار دشوار کرده است. از اتفاقات منطقه ای و بین المللی و بحرانهای لاینحل اقتصادی روی میز جهان غرب که بگذریم، سقوط بی وقفه دیکتاتور های منطقه ای یکی پس از دیگری، که نیم قرنی بود تکان نخورده بود اما شتابان یکی پس از دیگری را شاهدیم، آخرین نفسهای بشار اسد خون ریز سوریه رامی بینیم که حتی حاضر نیست عاقبت سیاه پدرش و همسایگان نزدیک خود را نگاه کند. آری سقوط جنایتکاران این بار راه خود را بسوی ایران گشوده است و به گلوگاه های حیاتی رژیم رسیده و راه نفس را برای رژیم تنگ و تنگ تر کرده است. یقینا سقوط سوریه و مسدود شدن بند ناف تسلیحاتی مالی حزب الله، مانع دخالتهای بی جای ولایت فقیه در امور کشورهای دیگر از جمله: سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و غیره را خواهد شد و البته نوبت به خودش خواهد رسید. بحرانهای داخلی ایران که این روزها بصورت تصاعدی روز افزون شده اند، گلوی ولایت را می فشارد، از بحرانهای معیشتی مردم گرفته تا تحریمهای اقتصادی و نفتی، یا از بحران ارزی و پولی تا فلج شدن رژیم، از دریافت حتی قوت لایموت مردم که نشانه های آن را از باراندازهای کشتیها و کانتینرهای مواد غذایی در بنادر جنوبی ایران می بینیم که بعلت نا توانی پرداخت بهای آنها، آنان در راه بازگشت به مقاصد اولیه خودشان هستند و این در حالی است که حاکمیت نا لایق و میهن بر باد ده با اصرار بر راهبردهای غلط و خطرناک و تهدید و شانتاژ در برابر تهدید های بیگانگان، راه را برای گسترش و تقویت دشمنان و قدرت‌های بزرگ علیه منافع و حتی امنیت ملی کشورمان هموار می کنند و آنان را به ایجاد محدودیت و تحریم های هر چه بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تحریک می کنند.

بهار عرب که از انقلاب ایران نشأت گرفته بود و سرنوشت ملتهای عرب را سریعا رغم زد، امروز دوباره به ایران باز میگردد و بهار ایران را دوباره آغاز خواهد کرد، گویی بحرانهای داخلی در ایران در انتظار فرصت و شرایط اندک و یا جرقه ای است تا مجددا افقی را بسوی آینده ای تابناک برای میهنمان بگشاید.

باز می گردیم به انتخابات، اما قبل از آن در باب کالبد شکافی احزاب در جمهوری اسلامی باید از یادآوری اینکه در روزهای گذشته باز شاهد اعلام موجودیتهای قارچ گونه ای از تشکیل جبهه، حزب ها و سازمانهای جدید التأسیس بوده ایم که به بررسی خلاصه آنها می پردازیم و کامل آنر ا به فرصتی دیگر واگذار می کنیم.

"جبهه منتقدان دولت دهم"

بنا به گزارش خبر گزاری ایسنا، روز 15 بهمن ماه 1390 جبهه" منتقدان دولت دهم" اعلام موجودیت کرد. این جبهه طی اطلاعیه ای عنوان می کند:

"در شرايط كنوني كه كشور با تحريم‌هاي اقتصادي و فشار‌هاي خارجي مواجه است، بهترين حربه خنثي كردن نقشه‌هاي دشمن، مشاركت حداكثري در انتخابات و نمايش اتحاد ملي و پشتوانه مردمي نظام جمهوري اسلامي است. ما جمعي از وفاداران به آرمان‌هاي انقلاب‌اسلامي، در قالب جبهه‌اي متشكل از كانديداهاي اصلح مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر تحت عنوان «منتقدان دولت دهم» در عرصه انتخابات اعلام حضور كرده و بر لزوم ايجاد فضاي آزادي بيان و انتقاد سازنده در جهت تقويت نظام و مواجهه با تهديدات خارجي تاكيد داريم."

بی بی سی روز 17 بهمن 1390 ضمن اشاره به اعلام موجودیت این جبهه از قول علی مطهری میگوید: اظهارات آقای مطهری در مورد فهرست۳۰ نفره، اشاره ای به تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام ‌شهر در مجلس شورای اسلامی است. این نماینده تهران، معیارهای مورد نظر فهرست انتخاباتی "منتقدان دولت" را مبارزه با قانون گریزی، مبارزه با حرمت شکنی، اعتدال، عقلگرایی و احترام به آزادی ها و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی که نياز امروز جامعه است و براي تشكيل مجلسي مقتدر تهيه شده است.

جبهه اصلاح طلب مردم سالاري“

 به گزارش خبر گزاری فارس در تاریخ يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ "جبهه اصلاح‌طلب مردم‌سالاری" اعلام موجودیت کرد، جبهه اصلاح‌طلب مردم‌سالاری با تشکلی از ۱۴ حزب فعال اصلاح‌طلب اعلام موجودیت کرد.

جلسه اعلام موجودیت جبهه مردم‌سالاری با حضور تعدادی از شخصیت‌های این جبهه از جمله مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری برگزار شد.

"ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور"

بنابر گزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، این ائتلاف در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۸۶، با حضور بیش از ۷۰ کاندیدا از ۱۶ استان و ۴۷ حوزه انتخابیه کشور، «ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور» شکل میگیرد که راهیابی ۹ نفر از کاندیداهای عضو به مجلس هشتم، رهآورد فعالیت شبانه روزی ستادهای انتخاباتی آنان و دبیرخانه مرکزی ائتلاف در تهران بوده است.

روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، می نویسد: علی مطهری که از چندی پیش و پس از دیدار اعضای شورای هماهنگی این ائتلاف با وی، حضور در این تشکل خودجوش و مردمی را مورد بررسی قرار داده بود، صبح روز یکشنبه در گفتگو با دبیر شورای هماهنگی این ائتلاف، موافقت نهایی خود را با حضور در سر لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اعلام کرد.

جبهه انتخاباتی "توحید و عدالت"

به گزارش فرارو، 24 بهمن 1390 «جبهه توحيد و عدالت» از سوي حاميان مشايي در روز پنجشنبه, 20 بهمن 1390، اعلام موجوديت کرد. جبهه توحيد و عدالت در اطلاعيه‌اي ضمن اعلام ارائه ليست مستقل در حوزه انتخابيه تهران، از قطعي شدن اسامي20 نفر از نامزدهاي مورد حمايت خود تاكنون خبر داده است. روزنامه ايران در ستون "ديگه چه خبر" خود، از اعلام موجوديت جبهه توحيد و عدالت (دانشجويان و طلاب حامي گفتمان انقلاب و دولت اسلامي) براي شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خبر داده است. همچنين اين جبهه با انعكاس بيانيه‌اي در يك سايت خبری منتسب به مشایی در اطلاعيه‌اي ضمن اعلام ارائه ليست مستقل در حوزه انتخابيه تهران، از قطعي شدن اسامي 20 نفر از نامزدهاي مورد حمايت خود تاكنون خبر داده است.

بدین ترتیب، چراغ خاموش حامیان دولت روشن شد، پرده برداری از جبهه انتخاباتی "توحید و عدالت" تحرکات انتخاباتی حامیان دولت در هفته جاری وارد فاز جدیدی شده است. برگزاری همایش و تشکیل جبهه تازه انتخاباتی از سوی حامیان دولت با عنوان جبهه "توحید و عدالت" از اقدامات تازه دولتی ها محسوب می شود. این در حالی است که پیش از این گفته می شد حامیان دولت با چراغ خاموش در انتخابات شرکت خواهند کرد.

به گزارش فرارو، قرار است همایش بزرگ مشاوران جوان ریاست جمهوری با حضور 4500 نفر در محل تالار وزارت کشور برگزار شود. همایشی که بنا به گفته برخی سایت های خبری اصولگرا در راستای سازماندهی انتخاباتی حامیان دولت خواهد بود.
همچنین برخی رسانه ها از برگزاری همایش انتخاباتی جریان انحرافی خبر داده اند
. سایت ندای انقلاب در این باره نوشت: «جریان انحرافی که پیش از این با طرح «پیشاهنگان …» تلاش کرده بوده یک بدنه اجتماعی از جوانان در مقابل سازمان بسیج برای خود ایجادکند، این بار با برگزاری جلسه انتخاباتی با عنوان "درخشش … در آسمان سومین دوره انتخابات مجامع …” و صرف هزینه های سنگین تلاش کرد نیروهای خود را برای انتخابات مجلس نهم آماده سازد.

بر اساس گزارش ندای انقلاب سخنرانان این مراسم دائما از عباراتی نظیر منجی نهایی جهان، بستر سازی ظهور، امام زمان(عج)، فلسفه ظهور و … استفاده می کردند.

باز می گردیم به انتخابات. این روزها، روزهای تبلیغات انتخاباتی است، بعد از فرمالیسم نام نويسي، تعیین صلاحیت، شکایت معترضین رد صلاحیت شده و خلاصه ارائه نهايي اسامي نامزدها از سوي شوراي نگهبان به وزارت کشور در روز دوم اسفند و معرفی تعیین صلاحیت شده ها، میدان محصوری برای ورود به صحنه تبلیغات که از روز سوم تا دهم اسفند برای تبليغات از نامزدهاي انتخابات در نظر گرفته شده است گشوده می گردد. طرفه اینکه رژیم بی اعتنا از بی رونق بودن انتخابات دوره نهم مجلس، این بار انتخابات میان دوره ای دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری را نیز به انتخابات مجلس نهم سنجاق کرده و در همان روز 12 اسفند 1390 بر گزار خواهد کرد. (1)

از مجموع 5389 کاندیدای ثبت نام شده برای انتخابات، بنا بر ادعای عباسعلی کدخدایی(خبر گزاری فارس20بهمن1390) سخنگوی شورای نگهبان که میگوید با توجه به آمار ثبت‌نامی‌ها برای انتخابات مجلس نهم بیش از ۶۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تایید صلاحیت شده‌اند و آمار تایید صلاحیت شدگان به ۳۳۲۰ نفر افزایش یافته است به گفته کدخدایی در مرحله رسیدگی به شکایت‌ها در شورای نگهبان تاکنون 762 نفر تایید صلاحیت شده‌اند، آماری که با علنی شدن آنها از طریق همان شورای نگهبان، حذف شدگان توسط «شورای نگهبان»: بنا بر قول همین سخنگوی شورا، صلاحیت 45 درصد از نامزدها رد شده است. بی آنکه توضیح دهد رد شدگان از کدام گرایش یا گرایشها بوده اند. البته در سایت می خوانیم طرفداران احمدی نژاد رد صلاحیت شده اند.

بنا بر خبری از داخل کشور، از طرفداران احمدی نژاد و باند او، کسان بسیاری، بدون شناسنامه سیاسی خود را نامزد کرده اند. حمید رضا ترقی در گفتگو با فرارو (9 بهمن 1390) گفته است: طرح هرکس با احمدی نژاد مخالف است، دنباله رو هاشمی رفسنجانی است، شکست خورده است زیرا هاشمی رفسنجانی گفته است در انتخابات مجلس شرکت نمی کند. بنا براین، طرفداران منحرفین می باید ناشناس در انتخابات شرکت کنند.

همین سخنگوی شورای نگهبان، در یک آشفته گویی در روز هشتم بهمن 1390 ارقام دیگری را داده بود و گفته بود: در مجموع، 5382 نفر ثبت نام کرده بودند که از این میزان ۳۳۳ نفر انصراف دادند که از مجموع 4877 نفر ثبت نام کننده، 2700 نفر شکایت کردند و در مجموع نیز ۵۵ درصد تأیید صلاحیت شدند. در بخش عدم تأیید صلاحیتها هم 1200 نفر در هیئت‌های مرکزی رد صلاحیت شدند و ...

حذف شدگان رسمی از شرکت در انتخابات: حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نهضت آزادی و ملی مذهبی ها و حذف شدگان غیر رسمی عبارتند از: مجمع روحانیون مبارز و حزب اعتماد ملی و کارگزاران سازندگی وابسته به هاشمی رفسنجانی و ائتلاف اصلاح طلبان و شورای همآهنگی راه سبز امید و...

تعجب برانگیز اینکه نظام ولایت از پیش به چنان وحشتی دچار شده که هنوز خیزشها اوج نگرفته خود را باخته، سراسیمه و دچار واکنش های رسوا شده و گویی خطر را زود تر از دیگران احساس کرده اند، به چند نمونه از آن توجه میکنیم:

علی خامنه ای:

با ورود به دوره حساس تبلیغات انتخاباتی و در پی تحریم های انتخابات از سوی قاطبه ملت و خطری که کل نظام را مورد مخاطره قرار داده، ذوب شدگان ولایت پیش از مرگ، خود کشی می کنند، چنان هراسی حاکمیت را فرا گرفته که هنوز در ابتدای واکنشهای عمومی مردم آنها از پیش دچار لرزش شده اند، بطوریکه خامنه ای (خبرگزاری فارس14 بهمن 1390) تأکید بر این می کند که "مسئولان از امنیت و توطئه کشور در کار انتخابات غافل نشوند"، و با صراحت از خواب تقلب جدید که در سر دارد پرده بر میدارد و سپس با یک مقدمه چینی مزورانه میگوید: اینکه اعلام می کنم همه بدانند آنها که رد صلاحیت می شوند لزوما آدم های بی‌صلاحیتی نیستند. بلکه فقط در انتخابات نمی تواند به عنوان نامزد شرکت کنند اما ممکن است مقامی که او را رد صلاحیت کرده اشتباه کرده باشد و یا ممکن است صلاحیت‌های فراوان دیگری در زمینه‌های دیگر داشته باشد. لذا نباید اینگونه فکر کنیم که از هستی ساقط شده است... "کسانی که در این انتخابات رأی نمی‌آورند، حتماً مراقب باشند که کلاهی که بر سر رای آوردگان انتخابات ۸۸ رفت بر سر آنها نرود". در یک کلام از هم اکنون، همه ساکت شوند !

او (در تبریز 26 بهمن 1390) پیشاپیش از ترس بهمنی که بر سرش خراب خواهد شد، از جمله گفت: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.

در تبعیت از خامنه ای، دیکتاتور ولایت، همه دستگاه ها بکار می افتند و در امتداد و استمرار هشدار و خط کشی های همیشگی از چپ و راست قصد خفه کردن مردم را دارند.

شیخ صادق لاریجانی:

صادق لاریجانی، گزارش برخی از رسانه‌ها را در مورد برنامه دستگاه قضایی برای دخالت در روند انتخابات نهمین دوره مجلس ایران "شیطنت آمیز" خواند. به گفته آقای لاریجانی، بر اساس ماده قانون انتخابات، محاکم صالحه قضایی موظفند به تخلفات و جرایم انتخاباتی به صورت فوری و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

رئیس قوه قضاییه ایران گفت که "در جرایم مشهود، نیازی به اعلام مجریان نداریم و اگر جرمی برای ضابطان قضایی و یا قضات مشهود باشد، منتظر نمی‌مانیم که از ناحیه ناظران یا مجریان انتخابات به ما گزارش شود".

صادق لاریجانی، روز اول آذر ماه ستادی را به ریاست غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران، و قائم مقامی محمد باقر ذوالقدر، معاون اجتماعی قوه قضائیه، برای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تشکیل داد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات:

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ( خبرگزاری فارس، چهارم بهمن) باز برای چندمین بار در هفته های جاری به میدان آمده و در جمع بسیجیان اصفهان در مسجد سید این شهر میگوید: دشمن ۱۵ برنامه را برای ضربه‌زدن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی طراحی کرده است. که دستگاه اطلاعاتی کشور اشراف کاملی بر برنامه‌های دشمن دارد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز از ترس خیزش اعتراضی مردم، در "طراحی و دسایس دشمن" به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، در مراسم جشن دهه فجر سپاه حفاظت هواپیمایی چنین ابراز می کند و با تشریح توطئه‌ها و دسایس دشمنان اسلام برای ایجاد چالش در مسیر حرکت انقلاب در مقاطع مختلف اظهار می دارد: بنابر اطلاعات موثقی که بدست آمده دشمن به دنبال ایجاد بحران و چالش در مسیر انتخابات است که این امر نیاز به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و آحاد ملت غیور و انقلابی را در مباحث امنیتی دو چندان می کند. و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ نیز گفت: سپاه تهران آماده است که هرگونه نا امنی در انتخابات آتی را به خوبی پاسخ دهد.

مصلحی با اشاره به بیانات اخیر مقام عظمای ولایت در نماز جمعه تهران تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی از اوباما گرفته تا انجمن حجتیه و جریان های غیر همسو با امام (ره) و رهبری برای سوء استفاده از فرصت انتخابات و مقابله با آرمان های نظام و ولایت متحد و همسو شده‌اند باید با هوشیاری و بصیرت مراقب ترفندهای آنها باشیم.

وی حضور گسترده مردمی در عرصه انتخابات را باعث اضمحلال دشمن و ایجاد وحدت و همدلی اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: امنیت، سلامت، رقابت سالم، حضور گسترده مردمی و تلاش برای ایجاد مجلسی ولایی و متخصص در امور کشور پنج محور اساسی هستند که توجه به آنها بویژه از سوی نیروهای مومن، ارزشی و وفادار به نظام نقشی موثر در خنثی کردن دسیسه های دشمن و ایجاد شور و نشاط و حضور حداکثری در انتخابات خواهد داشت.

کاظم صدیقی:

به گزارش ايسنا، 21 بهمن 1390 حجت الاسلام كاظم صديقي در خطبه دوم با اشاره به دهه‌فجر انقلاب اسلامي، در باره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: دشمن هر چقدر فشار بر ما بيشتر شود، مقابله ما هم جدي‌تر مي‌شود. كساني كه رعايت نمي‌كنند و انتخاب خود را در گرو تخريب ديگران و يا نظام مي‌دانند و يا براي خوشامد عناصر ضد انقلاب ايجاد بدبيني مي‌كنند ايجاد فتنه و نا امني كنند، شوراي نگهبان با آنها برخورد جدي مي‌كند و حتي احتمال است آراي آنها ابطال شود.

وزارت ارشاد:

هشدار وزارت ارشاد به نامزدهای انتخابات، رویش قارچ های رسانه ای و انتشار نشریات بدون مجوز از سوی برخی گروه های سیاسی و نامزدها در آستانه انتخابات مجلس نهم، واكنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برانگیخت.

ایرنا:24/11/1390: مدیر كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به: "خبرهای یك" گفته است: انتشار هرگونه نشریه ای از سوی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون اخذ مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات، ممنوع است و جرم محسوب می شود.

مدیر كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره انتشار نشریه توسط برخی از نامزدها و جبهه های انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغات انتخاباتی تابع قانون انتخابات است اما نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون اخذ مجوز از هیات نظارت، حق انتشار نشریه را ندارند زیرا مطابق بند الف ماده هفت قانون مطبوعات چاپ و انتشار نشریه ای كه پروانه ندارد ممنوع و جرم است.

مهدوی کنی:

در 13 بهمن 90، به گزارش خبرآنلاین، مهدوی کنی نگرامی از تحریم ها را چنین بیان کرد و با توصیه به نامزدها گفت: دشمنان با تحریم اطراف ما را گرفته اند. او از نامزدهای انتخابات خواست به گونه ای اظهار نظر نکنند که مردم ناامید شوند. چون دشمنان با تحریم‌ها اطرافمان را گرفته‌اند، باید کاری کنیم که به آنها بگوییم تحریم ها ما را به عقب نشینی وادار نکرده است بلکه ما حاضریم.

وي در پاسخ به پرسشي در باره حضور چهره‌هاي اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس نيز گفت: آنهايي كه اسم نوشتند اگر تاييد صلاحيت شدند، مي‌آيند اما آن‌ها بايد قبل از نام‌نويسي راههاي خوبي انتخاب مي‌كردند كه نكردند.

مهدوي‌كني همچنين در پاسخ به اين پرسش كه "آخرين پيامتان به جبهه پايداري چيست؟" گفت: توصيه ما اين است كه بيايند و با هم باشيم و اگر هم رقابت مي‌كنيم، يكديگر را خراب نكنيم.

هاشمی رفسنجانی:

بحران در رأس رژیم، میان خامنه ای با هاشمی رفسنجانی و میان این دو با احمدی نژاد، به حدی است که علی مطهری می گوید: بدون ورود هاشمی رفسنجانی به صحنه، بحران سیاسی کشور حل نخواهد شد. و این در حالی است که دفتر اکبر رفسنجانی ( 15/10/1390) رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشره در باره دخالت هاشمی در آرایش سیاسی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را رد کرد.

در بیانیه دفتر او آمده است: در پی اشاعه القائات بی‌پایه و اساس در برخی رسانه‌های گروهی مبنی بر دخالت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آرایش سیاسی گروه‌ها و جناح‌های مختلف در انتخابات از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی که عمداً و عمدتاً با اغراض و اهداف سیاسی طیفی خاص دنبال می‌شود و نمونه اخیر آن را در بخش خبری ۲۰ :۳۰ رسانه ملی شاهد بودیم، همان‌گونه که ایشان در سخنرانی‌ها و اظهاراتشان بارها بیان کرده‌اند بدینوسیله، برای چندمین بار تاکید می‌گردد که ایشان شخصیتی فراجناحی داشته و به هیچ حزب و جناح سیاسی وابسته نبوده و نیستند و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز نفیاً و اثباتاً در مورد کاندیداهای هیچ حزب، گروه و جناح خاصی اظهارنظری نکرده و نخواهند کرد.

هنوز بیش از دو هفته به انتخابات و رفتن پای صندوقها مانده است و لی پیش لرزه ها در سراسر پیکره حاکمان مستبد آشکار شده است، بهمن های اعتراض فشرده، ضخیم و ضخیم تر میشوند، از بالاترین کارگزاران فاسد و جانی در نظام ملاها یعنی از علی خامنه ای که از پیش برای کسانی که در این انتخابات رأی نمی‌آورند خط و نشان میکشد، گرفته تا رده های پائین تر از او مانند شیخ صادق لاریجانی که میگوید منتظر نمی‌مانیم و با مجرمین انتخاباتی نیازی به اعلام از سوی مجریان نمی بینیم، با آنان برخورد میکنیم، مصلحی، اژه ای، کنی، صدیقی، پزشکیان و ... که چاره را در به جان یکدیگر افتادن ندیده اند، سنگینی بار کشمکش های انتخاباتی مزید بر چاشهای سیاسی داخلی و خارجی و پیدا شدن آثار تحریم ها و فشارهای بیرونی در محکومیت رژیم بر موضوع اتمی، حقوق بشر، حمایت از بشار اسد و....همه و همه سقوط رژیم را نزدیک کرده است.

باز تکرار می کنیم که حق حاکمیت حق هر انسان و حق هر جامعه ای است، انتخابات حق نیست بلکه یک وسیله است، یکی از وسیله های رسیدن به حق حاکمیت است، حق، همانا حق حاکمیت است که غصب شده و باید بپا خاست، ایستاد و این حق را باز ستاند.

آری رأی دادن عمل کردن به یک حق است، عمل کردن به حق حاکمیتی که هر شهروند آن حق را دارد. ایرانیانی که برغم سه انقلاب، همچنان شهروند به حساب نمی آیند، نخست و قبل از رأی دادن می باید حق شهروندی خود را بازستانند. انقلابی که قرار بود تمام حق حاکمیت را به مردم بازگرداند، سبب محرومیت مردم کشور از تمامی آن حق شده است. پس با وجود نداشتن حق حاکمیت و حق شهروندی، "پای صندوق رأی رفتن و رأی دادن، رأی دادن به صغیر و مهجور بودن خویش است، چشم پوشی از حق شهروندی، چشم پوشی از همه حقوق خود بمثابه انسان و از حقوق ملی است." (2)

آری، چه باید کرد؟، باید تحریم فعال کرد یعنی حضور فعال در عرصه های اقتصادی سیاسی داشت و به خیابان ها ریخت و در مناطق بی نفوذ دستگاه سرکوب تظاهرات کرد؟ باید روز انتخابات همچون سیزده به در از شر نحاست ملاها سر به بیابان گذاشت و به خارج از شهر پناه برد؟ و روز انتخابات به تفریحات بیرون شهر گذراند؟ باید رفت پای صندوق و رأی سفید داد و یا شعار و توهین روی برگه های رأی نوشت و به صندوق انداخت؟ و چه باید کرد؟ آری،کار بایسته اما بسیار ساده، بی هزینه و سهل الوصول است:

شرکت نکردن در انتخابات کافی نیست بلکه کار اصلی، در خانه ماندن و تحریم مطلق این رژیم در روز انتخابات است، با تحریم مطلق انتخابات مجلس نهم، با خالی گذاشتن خیابانها و ماندن در خانه حق خود را ابراز کنیم. نظام ولایت مطلقه امروز در ضعف و انزوای غیر باز گشت است. میگویند در خانه ماندن اثری ندارد و رژیم قرارگاه عمار و غیر عمار ساخته و از هرکدام از بسیجی های عضو، تعهد گرفته که هر کدام حد اقل ده نفر را با خود برای رفتن پای صندقها همراه کنند و ... حتی اگر نیروهای بسیج و سپاه را به نمایش بیاورد، عدم حضور واقعی مردم، اعتراضی بر نظام غاصب و ولایت فقیه خواهد بود و ضربه ای بر فریبکاری ولی فقیه و نیرهایش خواهد بود! حتی مزد بگیران رژیم هم امروز متوجه وضعیت متزلزل و لرزان رژیم شده اند به او اقبال نمی کنند.

خامنه ای برای نشان دادن مشروعیت نیاز به شلوغی خیابانها در روز اننخابات دارد، سالگرد 22 بهمن امسال با تمام شفافیت آنرا نشان داد، فقط یک تصمیم جدی لازم است، حداقل شخصیت ملی، حداقل دفاع از حق خود، حد اقل ابراز هویت و شخصیت انسانی انسان ایجاب می کند که که برای منزلت وکرامت خود پای صندوقها نرود و بگوید من انسان آزاد با کرامت و دارای حقوق انسانی هستم و زیر بار ننگ زور ولایت شما نخواهم رفت.

 ادامه دارد

توضیح:

1 ایرنا نوشت: خبرگان رهبری سومین انتخابات میان دوره ای دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در استان های خراسان رضوی روز جمعه ۱۲ اسفندماه و همزمان با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. بنا بر اطلاعات دریافتی، در استان خراسان رضوی، حسن عالمی، سید محمد علی امین و غلامرضا مصباحی مقدم تایید صلاحیت شده اند و از میان داوطلبان ثبت نام شده برای سومین میان دوره ای دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان رضوی سه نفر تایید صلاحیت شدند.

یک نفر از استان خراسان رضوی و یک نفر از استان کردستان به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.آقایان مصطفی میرجلیلی ، سید محمدعلی امین، حسن عالمی، غلامرضا مصباحی مقدم، داود نمازی، محسن غرویان، سیدرضا شیرازی و سید محمد باقر حسینی الموسوی از استان خراسان رضوی و آقایان انور آدمی، علیرضا مستشاری، مصطفی حیدری کردستان، اردشیرمحمدی، اقبال بهمنی و لطف الله شافعی زاده از استان کردستان داوطلب سومین انتخابات میان دوره ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری شده اند.

2 ابو الحسن بنی صدر، انقلاب اسلامی شماره 795 از 24 بهمن تا 7 اسفند 1390

3 - خط کشیهای زیر بعضی از کلمات از ماست