نصرالله نجاتبخش                        

کالبد شناسی جناحها در انتخابات نهمین دوره مجلس رژیم- ۵

تحریم، واژه تابوی مرگ نظام !

 

بعداز نام نویسی کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس که از روز شنبه ۳ دیماه تا پایان روز شنبه ۹ دیماه ادامه داشت وبا سپری شدن مهلت تعیین صلاحیت های نمایندگان مجلس رژیم در روز ۱۹ دیماه ۱۳۹۰، گزارشی از آمار سراسر کشور مبنی بر ثبت نام ۵۳۹۵ نفر کاندید انتخابات منتشر شد که ۴۹۶۷ نفر مرد و ۴۲۸ نفر از آنها زن هستند و در مجموع تعداد ۲۶۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس و ۳۹۷ نفر از نمایندگان دوره های قبلی در این گزارش دیده می شوند. در تهران ۱۰۰۶ نفر کاندید شده اند که از این تعداد، ۶۱ نفر وابسته به گرایشات در ترکیب جدول زیر می توان دید.

در اینجا سعی می کنیم بیشتر با زبان جدول و ارقام صحبت کنیم زیرا ارقام و اعداد بخصوص در مقابل استدلال های رقیب و مقایسه آنها گویایی بهتری خواهند داشت و میتواند واقعیت ها را بهتر آشکار کند. با نگاهی به جداول زیر به خوبی می توان باقی مانده طرفداران رژیم ولایت فقیه در مقایسه با طرفداران آزادی و استقلال کشور را ارزیابی نمود..

 

گروههای تایید شده در تهران

گروه

نفر

جبهه متحد اصولگرایان

۲۸

جبهه پایداری

۱۳

جبهه متحد و جبهه پایداری

۲

اصلاح طلب

۴

جبهه ایستادگی (محسن رضائی)

۳

احمدی نژاد

۱

مستقل و متفرقه

۱۰

آمار کل کاندیداهای وابسته به جریان احمدی نژاد را در سراسر کشور ۵۷۳ نفر اعلام کرده اند. که افراد شناخته شده ای مانند پروین احمدی نژاد (خواهر محمود احمدی نژاد) از گرمسار و شیخ عباس امیرفر از تهران در آن دیده می شوند.

ایلنا، ۲۰ دی ۱۳۹۰، از قول صفرعلی براتلو، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، از تائید صلاحیت ۷۴۷ نفر از داوطلبین تهرانی خبر داد و اضافه کرد، از مجموع ۱۰۶۶ نفر از تهران، ۳۱۹ نفر یا انصراف داده و یا صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده است.

نکته قابل توجه قبل از هر چیز در مورد کل ارقام ذکر شده اینکه ثبت نام در این دوره از انتخابات بصورت سازماندهی شده، عشیره ای و خانواده ای بوده، بطوریکه گردانندگان بیت رهبری از ترس خالی ماندن صحنه از کاندید های نمایندگی متوسل به شیوه بولشویکی جدید شده اند و نه تنها از طرفداران ذوب در رهبری که از همه اهل بیت آنان نیز خواسته اند وارد صحنه شده و هر چه بیشتر در انتخابات ثبت نام کنند، به چند نمونه که از زیر تیغ سانسور نگذشته و علنی شده دقت فرمائید :

جهان نیوز ۲۹ دیماه ۱۳۹۰ گزارش داد :

- برخی از نمایندگان فعلی مجلس به همراه اقوام درجه یک خود در انتخابات مجلس نهم کاندیدا شدند. برخی از نمایندگان فعلی بصورت خانوادگی در انتخابات مجلس نهم شرکت کردند که در این میان کاندیداهای زن و شوهر، خواهر و برادر، پدر و پسران قابل مشاهده است. قدرت الله علیخانی که نماینده فعلی قزوین است به همراه ۲ فرزندش کاندیدای انتخابات مجلس نهم شد. جالب است که ۲ پسر علیخانی برای شهرستان بوئین زهرا که یک نماینده می خواهد، کاندیدا شدند.

- حسن کامران و نیره اخوان نمایندگان فعلی اصفهان زن و شوهر هستند که چند سالی از این حوزه انتخابیه کاندیدا می شوند و به مجلس راه می یابند و برای انتخابات آینده هم ثبت نام کردند.

- طیبه صفایی نماینده فعلی تهران است که به همراه شوهرش رحیم قربانی، کاندیدای انتخابات مجلس شد. البته شوهر این نماینده از شهرستان ارومیه کاندیدا شد.

- محمد جواد نظری مهر نماینده فعلی کردکوی است که به همراه خواهر خود داوطلب انتخابات آینده شد.

- معصومه نظری مهر همسر منوچهر متکی وزیر خارجه سابق است که خواهر محمد جواد نظری مهر می باشد.

- همچنین موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس فعلی است که برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام نکرده است اما در تلاش است که صندلی قائنات در مجلس به برادرش برسد و برای پیروزی وی تلاش می کند.

 خبر رسانی رسا نیز در ۲۹ دیماه ۱۳۹۰ گزارش داد :

- علیرضا زاکانی (رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان) بر اساس اطلاعاتی که از افراد مرتبط با جریان انحراف به دست آمده، این جریان برای هر یک از کاندیداهای مورد حمایت خود بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

- علیرضا زاکانی: جریان انحراف از هم ‌اکنون در برخی حوزه‌های انتخابیه هزینه‌های فوق‌العاده می‌کنند و اینها مسائلی است که کاملاً مشخص بوده!

با وجود این تعداد کل ثبت نام کنندگان برای انتخابات نهمین دوره مجلس بسیار کمتر از دوره های پیشین میباشد که بعدأ به جزئیات ارقام آن خواهیم پرداخت.

بنا بر تقویم روز شمار انتخابات که ذیلا آنرا ملاحظه میفرمایید، کاندیداهائی که صلاحیتشان تایید نشده تا آخر وقت روز ۴ دیماه ۱۳۹۰ برای اعتراض مهلت خواهند داشت که اعتراض خود را به هیات های اجرایی ارائه دهند، کاندیداهائی که صلاحیتشان تایید شده از ۳ اسفند لغایت ۱۱ اسفند ۱۳۹۰، مجاز به تبلیغات انتخاباتی هستند و در ۱۲ اسفند انتخابات برگزار خواهد شد.

تقویم روز شمار انتخابات دوره نهم مجلس رژیم

روز

ماه

موضوع

۳

دی

آغاز ثبت نام از داوطلبان

۹

دی

پابان مهلت ثبت نام از داوطلبان نامزدی درانتخابات

۲۰

دی

پایان بررسی اولیه صلاحیت نامزدها توسط هیات های اجرایی

۲۲

دی

اعلام نظر اولیه هیات های نظارت به نامزدها و آغاز مهلت اعتراض از سوی رد صلاحیت شده

۲۴

دی

آخرین مهلت اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده به هیات های اجرایی

۲۵

بهمن

آغاز بررسی نهایی صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان

۲

اسفند

ارائه نهایی اسامی نامزدها از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور

۳

اسفند

آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات

۱۱

اسفند

آخرین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات

۱۲

اسفند

آغاز رای گیری نهمین دوره مجلس

۱۴

اسفند

پایان مهلت شکایت از تخلفات انتخاباتی

۱۹

اسفند

اتمام فرصت برای شکایت از هیات های اجرایی به شورای نگهبان

۲۱

اسفند

آخرین مهلت شورای نگهبان برای بررسی شکایت های نامزدها

۶

خرداد

آخرین روز کار مجلس هشتم

۷

خرداد

افتتاح نهمین دوره مجلس

کلیه منتقدان رد صلاحیت شده اند

علیرغم محرمانه بودن انتشار لیست رد صلاحیت شدگان، دستکاه تبلیغات به راه افتاد و برای گرم نگهداشتن تنور انتخابات بازی‌های رد یا تایید صلاحیت ها موضوع آنتن های تبلیغات رژیم گردید. بیشتر رد صلاحیت‌‌شدگان به استناد بند یک و سه ماده ۲۸ قانون انتخابات، یعنی عدم التزام عملی به اسلام، نظام و ولایت فقیه رد صلاحیت شده‌اند. در میان این رد ‌‌شدگان شماری از نمایندگان کنونی مجلس دیده می‌شوند و ازجمله شماری از نمایندگان شاخص اصول‌گرای مجلس و ازجمله آقایان علی مطهری، حمید رضا کاتوزیان و علی عباس‌ پورتهرانی و ... می باشند، همچنین قدرت‌الله علیخانی، علیرضا محجوب و داریوش قنبری از نمایندگان فراکسیون اقلیت اصلاح ‌طلب‌ در مجلس کنونی نیز جزء رد صلاحیت شدگانند.

به گزارش خبرنگار جهان، ۲۲ دیماه ۱۳۹۰، چهار نماینده از نمایندگان فعلی شهر تهران، چهار نماینده از آذربایجان شرقی، چهار نماینده از استان آذربایجان غربی، دو نماینده از استان اردبیل، یک نماینده از اصفهان، یک نماینده از استان البرز، یک نماینده از استان ایلام، دو نماینده از خراسان شمالی، دو نماینده از خوزستان، یک نماینده از استان زنجان، دو نماینده از سیستان و بلوچستان، چهار نماینده از استان فارس، یک نماینده از استان قزوین، سه نماینده از استان کردستان، یک نماینده ازاستان کرمان، سه نماینده از استان گیلان، دو نماینده از لرستان و یک نماینده از استان مازندران رد صلاحیت شده اند.

برخی از اصولگرایان مانند کاتوزیان، مطهری و عباسپور تهرانی که رد صلاحیت شده اند میگویند ما به هیات اجرایی شکایتی را ارسال نمی‌کنیم، اگر به ما رد صلاحیتمان ابلاغ شد با شورای نگهبان نامه نگاری خواهیم کرد، از جمله، بنا به گزارش ایلنا، قدرت الله علیخانی با اشاره به اینکه بر اساس شایعات اینگونه به من اعلام کردند که رد صلاحیت شده‌ام اما هنوز از فرمانداری شهرستان نامه‌ای به دست من نرسیده است، او گفت : هیات اجرایی در اختیار دولت است و به نظر ‌می‌رسد دولت تمامی منتقدان خود را رد صلاحیت کرده است.


نماینده مردم قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، افزود: این مساله دور از انتظار نبود بالاخره دولت ما را نمی‌خواهد، این همه نطق‌ها و مواضع علیه عملکرد نامناسب دولت اعتراض‌ها و انتقاد‌ها سبب رد صلاحیتمان شد. وی با اشاره به رد صلاحیت شدن پسرش در بررسی‌های اولیه گفت: برخی از اصولگرایان مانند کاتوزیان، مطهری و عباسپور تهرانی نیز رد صلاحیت شدند.


قدرت الله علیخانی در پاسخ به اینکه آیا نسبت به این رای اعتراض خواهید نمود؟ گفت: ما به هیات اجرایی شکایتی را ارسال نمی‌کنیم، اگر به ما رد صلاحیتمان ابلاغ شد با شورای نگهبان نامه نگاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین غلامعلی حداد عادل عضو جبهه متحد اصولگرایان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، در خصوص ارزیابی از رد صلاحیت برخی از نمایندگان گفت: قانون راه اعتراض را نشان داده است و طبعاً باید این موضوع از مجاری قانونی پیگیری شود. وی با بیان اینکه رد صلاحیت در هر انتخاباتی اتفاق می‌افتد و به همان نسبت اعتراض ها هم باید از مجاری قانونی پیگیری شود، اظهار داشت: این موضوع در مراحل بالاتر رسیدگی می‌شود و بنده حدس می‌زنم که مثل دوره‌های قبل در خصوص برخی از افراد رد صلاحیت شده، تجدید ‌نظر شود و بیش از این هم نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.


نماینده اصولگرای مجلس هفتم دکتر عماد افروغ در گفت و گو با فرارو ۲۰ دیماه ۱۳۹۰ در مورد رد صلاحیت‌های گسترده نمایندگان توسط هیئت‌های اجرایی گفت: «اقدام هیئت اجرایی در مورد رد صلاحیت‌ها مدبرانه و عاقلانه نبوده است اما به نظر من برای اولین بار شاهد یک رفتار صادقانه از سوی دولت هستیم و صداقتشان را مورد ستایش قرار می‌دهیم، اما معتقدیم که این صداقت منطبق با واقعیت و حقیقت نیست.

وی افزود: «شناختی که ما از برخی از این نمایندگانی که رد صلاحیت شده‌اند، داشتیم، این بود که آنها آبروی مجلس هشتم بوده‌اند و به هر حال با آن نگرش انتقادی خودشان سعی می‌کردند که مجلس را از یک دولت‌گرایی پارلمانی خارج کنند و اجازه مانور بیشتر را به وکیل‌الدوله‌ها ندهند ولی ظاهرا این وکیل الدوله ‌ها به لحاظ منشی و رفتاری منحصر به مجلس نبوده‌اند."

تحریم انتخابات

با نزدیک شدن انتخابات فضای اختناق سیاسی داخل تنگ و تنگ تر می شود، پدیده خلق الساعه و جدیدی که این روزها مقامات ریز و درشت رژیم مطرح میکنند و علیرغم سرکوب و سانسور های سیاسی موجود ، استبداد حاکم برای جلو گیری از هرگونه عکس العمل شدید مردمی، این بار صحبت از جرم سیاسی شناختن واژه تحریم انتخاباتی است و برای اولین ‌بار قوه قضاییه به بند سه و هشت ماده‌ ۶۶ قانون انتخابات و ماده‌ ۴۶ آیین‌نامه‌ اجرایی انتخابات اشاره کرده ‌و اعلام کرده‌اند و در آستانه‌ انتخابات تحریم را جرم قضایی اعلام می‌کنند و تحریم ‌کنندگان را تهدید به برخورد و مجازات کرده است !؟

 عبدالصمد خرم‌آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور، ۲۵ مورد از جرم‌های انتخاباتی را برشمرده و اعلام کرده است که تحریم انتخابات و حتی هجو انتخابات را جرم قضایی محسوب میکند. اینکه این جرم من درآوردی، دستور گیری از بالای بیت است یا تفسیر شخصی ایشان و یا شورای عالی قضایی خودش تصمیم گرفته تا در این انتخابات بازهم فضای امنیتی را تقویت کند، در هفته های آینده روشن خواهد شد. بدین جهت است که از بکار بردن واژه تحریم که بگذریم، با عنوانهای گوناگون معترضین داخل کشور و برخی از واکنشگران سیاسی خارج از کشور بدون بکار گیری و تیز و تند کردن واژه تحریم ولی خواهان بایکوت رژیم در انتخابات مجلس هستند.

واقعیت آن است که "وقتی انتخابات آزاد نیست، وقتی ملت حق حاکمیت ندارد، وقتی انسان ایرانی شهروند نیست، وقتی بعنوان یک فرد عضو جامعه ایرانی حق حاکمیت ندارد، این رفتن پای صندوق است که رای نداشتن است. یا بهتر بگوئیم که رای دادن به این است که من رای می دهم که من فاقد شخصیت، فاقد حق شهروندی، فاقد حقوق انسان هستم و تابع و مطیع امر رهبر هستم. اما اگر انسان تحریم کرد میگوید من رای می دهم که شهروند هستم، رای میدهم که انسان حقوق مند هستم، رای میدهم که انسان کرامت مند هستم، رای میدهم که انسان رشید، ایرانی رشید، حقوقمند، مسقل و آزادم. این دو یکی نیست. تحریم انفعال نیست، کار و فعالیت است." (۱)

پس بکار گیری واژه تحریم که تابوی خطر مرگ استبداد رژیم ولایت فقیه در ایران است، واقعیتی است که ظرف سی سال گذشته آشکار و آشکارتر می شود و امروز ملت ایران به آن ایقان پیدا کرده اند که جز تحریم مطلق این جانیان و فاسدان راهی برای رسیدن به آزادی وجود ندارد، بسیار طبیعی است در داخل کشور اکثر مردم آگاهانه و سنجیده عمل میکنند و بهانه بیخود به دست این رژیم صفاک نمیدهند، کار بایسته همان تحریم است که عمل میکنند، حال نامش را هر چه میخواهی بگذار، عدم شرکت، نرفتن پای صندوق رای، بایکوت، بلاموضوع بودن شرکت به جای تحریم و یا هر اسم دیگری که باشد. وضعیت عمومی نارضایتی ها در جامعه ایران همگانی شده است. می توان گفت که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، موازنه قوا به سود طرفداران تحریم انتخابات برهم خورده است.

تحریم کننده گان

این یک اتفاق تاریخی است که همه چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب زندانی و غیر زندانی، جریانات و احزاب اصلاح‌طلب مثل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت، مجمع روحانیون مبارز، حزب اعتماد ملی و حتی چهره‌های محافظه‌کار اصلاح‌طلب مثل خاتمی و موسوی خوئینی‌ها هر یک با اصطلاحات و واژه های خاص خود عملأ انتخابات را تحریم کرده و در این مورد با نیروهای شناخته‌شده اپوزیسیون همسو شده‌اند.

برای نخستین بار در تاریخ ۳۲ ساله جمهوری اسلامی بر سر تحریم انتخابات نوعی اجماع ملی پدید آمده است. انتخابات اسفند ماه غیررقابتی ترین و فرمایشی ترین نوع خود در۳۲ ساله اخیر است. از هم اکنون رژیم از گستردگی دامنه تحریم در تهران وشهرهای بزرگ ایران به وحشت افتاده است. برای نخستین بار تحریم از دایره جریانات و سازمانهای شناخته شده اپوزیسیون فراتر می رود و علاوه بر اپوزیسیون میانه رو، همه اصلاح طلبان طرفدار جمهوری اسلامی، روحانیون و مراجع، و حتی چهره هایی از عناصر سرشناس رژیم را نیز در برمی گیرد. از مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت و اعتماد ملی گرفته تا مجمع روحانیون مبارز و از اصلاح طلبان زندانی گرفته تا چهره های معتدل و میانه رو مثل خاتمی، و موسوی خوئینی ها همه و همه و هریک به شیوه و کلام خاص خود انتخابات را تحریم کرده اند.درست است که برخی از آنها از واژه عدم شرکت و یا بلاموضوع بودن شرکت به جای تحریم استفاده می کنند. اما این گونه تفاوت در نام گذاری تغییری در عمل و در ماهیت تصمیم که امتناع از حضور در پای صندوقهای رای می باشد نمی دهد.

در جدول زیر و در وضعیت سنجی احزاب و سازمانها ی سیاسی داخل کشور به روشنی میتوان دید لیست اقبال کنندگان به استبداد ولایت هر روز کوتاه و کوتاه تر گشته، اقبال به آزادی ایران از هر زمان امید وار کننده تر شده است، واقعیت را آشکارا میتوان دید. به این لیست البته باید شخصیت ها، و احزاب، سازمانها، و مجامع مستقل و آزادی خواه را برای آزادی ایران اضافه کرد.

در جدول موضع گیریها و اظهارنظر انتخاباتی و واکنش نسبت رد صلاحیت ها نیز نشانگراختلافات پایه ای و عمیق در درون اصولگرایان و بی ثباتی اراده اصلاخ طلبان تا به کجاست!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین وضعیت جناحهای شرکت کننده

یا عدم شرکت کننده در انتخابات

تحریم یا هر واژه ای دیگر

رای دهندگان

نهضت آزادی ایران

نهضت خداپرستان

جمعیت آزادی مردم ایران (جاما)

جبهه ملى

حزب زحمت کشان ملت ایران

حزب ملت ایران

سازمان مجاهدین خلق

سازمانهای چپ کمونیستی

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

حزب کارگزاران سازندگی

حزب مشارکت

حزب اعتماد ملی

مجمع روحانیون مبارز

حزب اسلامی کار

مجمع اسلامی بانوان

حزب مردم‌ سالاری

حزب اعتدال و توسعه

جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر

انجمن نو اندیشان عصر سبز

حزب سبز

انجمن های اسلامی طرفداران جنبش سبز

جمعیت جوانان انقلاب اسلامی

حزب حماسه سازان دوم خرداد

طرفداران رفسنجانی و محمد خاتمی

جبهه متحد اصولگرایان

جبهه پایداری به انقلاب اسلامی

جبهه ایستادگی ایران اسلامی

جبهه پیروان خط امام و رهبری

جمعیت فدائیان رهبر

جمعیت انصار المهدی

جناح احمدی نژاد(جناح انحراف)

گروه موتلفه اسلامی

انجمن حجتیه

سازمان فدائیان اسلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین وضعیت جناحهای شرکت کننده

یا عدم شرکت کننده در انتخابات

طرفداران تحریم

رای دهندگان

نهضت آزادی ایران

نهضت خداپرستان

جمعیت آزادی مردم ایران (جاما)

جبهه ملى

حزب زحمت کشان ملت ایران

حزب ملت ایران

سازمان مجاهدین خلق

سازمانهای چپ کمونیستی

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

حزب کارگزاران سازندگی

حزب مشارکت

حزب اعتماد ملی

مجمع روحانیون مبارز

حزب اسلامی کار

مجمع اسلامی بانوان

حزب مردم‌ سالاری

حزب اعتدال و توسعه

جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر

انجمن نو اندیشان عصر سبز

حزب سبز

انجمن های اسلامی طرفداران جنبش سبز

جمعیت جوانان انقلاب اسلامی

حزب حماسه سازان دوم خرداد

طرفداران رفسنجانی و محمد خاتمی

جبهه متحد اصولگرایان

جبهه پایداری به انقلاب اسلامی

جبهه ایستادگی ایران اسلامی

جبهه پیروان خط امام و رهبری

جمعیت فدائیان رهبر

جمعیت انصار المهدی

احمدی نژاد (جریان انحراف)

گروه موتلفه اسلامی

انجمن حجتیه

 

 

 

 

 

 

اظهارنظر انتخاباتی و واکنش نسبت رد صلاحیت ها (۲)

 

چهره سیاسی

اظهارنظر

عباسعلی نورا

·         برخی از ناب‌ترین و ولایی‌ترین افراد مجلس هشتم رد صلاحیت شده‌اند که این وضع منطقی و عادلانه نیست.
اینکه منتقدان دولت در صف رد صلاحیتی‌ها قرار دارند..

شهریاری

·         ۳۰ تا ۴۰ نماینده فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند.

محمدرضا باهنر

·         اگر رد صلاحیت‌ها صورت گرفته شده باشد کاری بسیار تنگ نظرانه است.

علی مطهری

·         در نامه هیئتهای اجرایی آمده است که بنده به استناد بند ۱ و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات، صلاحیتم رد شده است.

·         در نامهای به وزارت کشور نسبت به رد صلاحیتش اعتراض کرد و عدم التزامش به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را رد کرد

انوشیروان محسنی بندپی

·         در فرصت چهار روزه معین شده اعتراض خود را اعلام می‌کنم و امیدوارم در این خصوص تجدید نظر شود.

نادر قاضی‌پور

·         بنده همراه با عباسپور، کاتوزیان، جعفرزاده، علیخانی، محجوب، مطهری تهران، دلخوش، قنبری، مطورزاده و عباسعلی نورا‌ از سوی هیئت‌های اجرایی برای انتخابات آتی رد صلاحیت شده‌ایم.

حسین سبحانی‌نیا

·         با رایزنی با مسئولان وزارت کشور به‌دنبال بررسی دلایل رد صلاحیت ۲۵ نماینده مورد نظر هستیم.

داریوش قنبری

·         نسبت به رد صلاحیتم اعتراض می‌کنم.

·         از فراکسیون اقلیت در مجلس ظاهرا آقایان شهریاری، محجوب، دستغیب شیراز، نصیر‌پور، علیخانی، یوسف‌نژاد و فروزش رد صلاحیت شده‌اند.

نورالله حیدری

·         همه تلاش‌‌ آنها این است که از طریق رد صلاحیت‌ها افرادی را که مواضع قاطعی در مقابل دولت دارند از صحنه حذف کنند چراکه یک نفر هم مثل شهید مدرس اگر در مجلس باشد می‌تواند فضای مجلس را دگرگون کند.

·         خانه‌نشینی ۱۱ روزه رئیس‌جمهور عامل تشکیل جبهه پایداری است.

·         اکنون شرایط آنها ۱۸۰ درجه بهم ریخته است و این موضوع به وضوح خود را در سفر‌های استانی و استقبال مردم نشان می‌دهد.

عبدالواحد موسوی لاری

·         باید فضای مناسبی برای حضور گروه ها در انتخابات آینده فراهم شود

اسحاق جهانگیری

·         تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان به شوخی شباهت دارد.

سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها

·         اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

·         اصلاح‌طلبان فهرست انتخاباتی نمی‌دهند.

·         برخی اصلاح‌طلبان به صورت فردی در انتخابات شرکت می‌کنند.

·         اصلاً ما را در انتخابات راه نمی‌دهند.

عبدالواحد موسوی لاری

·         باید فضای مناسبی برای حضور گروه ها در انتخابات آینده فراهم شود

سیدمحمد خاتمی

·         کسانی که به اصل انقلاب دل بسته‌اند هیچ‌گاه انتخابات را تحریم نمی‌کنند.

·         اصلاح‌طلبان نمی‌توانند و نباید در انتخابات نامزد و لیست داشته باشند.

·         موضوع این است که شرایط برای حضور در انتخابات فراهم نشده است.

·         ان‌شاءالله در این دوره از انتخابات شرکت خواهیم کرد.

احمد خرم

·         معتقدم در انتخابات آینده برخی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس هشتم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند و نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

·         شرایط، شرایط مناسبی برای رقابت انتخاباتی نیست.

عماد افروغ

·         مجلس امروز ایران نیازمند حضور نمایندگان مستقلی است که با هدف ترویج گفتمان انقلاب، آزادانه سخن بگویند

نزاع ها بر سر انتخابات شدت می گیرید !

برخوردها و جنگ و جدالهای درونی رژیم شدت بیشتری به خود گرفته و بی وقفه ادامه دارد، خامنه ای که در برابر وجود و یا عدم کل رژیمش قرار گرفته و خاطرات تلخ تقلب گذشته همواره روح و روانش را آزار میدهد هنوز در رویای چهل ملیون رای خمار است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر علی خامنه ای صبح دوشنبه ۱۹ دیماه ۱۳۹۰ در دیدار علما و طلاب قم در سخنان مهمی حادثه نوزدهم دی قم را مبدأ تاریخ تحولات جدید دانست و اضافه کرد که حضور مردم در این انتخابات آینده دشمن شکن خواهد بود. او با یاد آوری خاطره تلخ خودش از انتخابات ۱۳۸۸ ، آن را یادآور بهترین و بدترین خاطره ها دانست و تأکید کرد: " بهترین خاطره ها، حضور عظیم و خیره کننده چهل میلیونی مردم در پای صندوقهای رأی بود و بدترین خاطره ها مربوط به "جرزنی های" سیاسی برخی افراد ناباب، نادان و بعضاً معاند، در انتخابات بود. "

غافل از اینکه پادوهایش بی وقفه انذار و هشدار میدهند و میترسانند که میگیریم، میبندیم، میکشیم و خلاصه خواب را از سرمستبدین پرانده که به زودی سرنوشت بن علی و قذافی و چشم انداز رژیم اسد را پیدا خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۹ دیماه ۱۳۹۰ ، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کشور با اشاره به اینکه بر اساس سیستم اطلاعاتی ایران، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد کشورهای غربی در تلاشند تا در فضای نزدیک به انتخابات کشور را ملتهب کنند، گفت: این کشور‌ها در تلاش هستند تا حتی با تشکیل اجتماعات کوچک کشور ایران را در دنیا ملتهب نشان دهند و وانمود کنند که مسائلی که در کشور‌های حوزه خاورمیانه وجود دارد در ایران هم وجود دارد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز ۲۰ دیماه میگوید: نفوذ قدرت در امر انتخابات عملاً صحنه رقابت انتخاباتی را از واقعیت تهی کرده و از اصالت می‌اندازد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی این مساله را نوعی توهین به شعور ملت دانست و گفت: این نوعی توهین به شعور ملی است که امکانات و وقت و فکر و ذکر ملت به بازی گرفته شود. برخی اظهارات و اقدامات نسنجیده و انعکاس آن‌ها در سطح رسانه‌ها و پرداختن به امور فرعی و نزاع‌های کم حاصل حریف را در پیگیری اهداف زشت خود تشویق کرد.

نصایح رهبری را باید جدی بگیریم و رسانه‌ها نیز در این امر باید توجه تام داشته باشند که انتخابات معرکه بازی با حیثیت و شعور افراد نیست. باید فضایی برای آنانی که متاع چشمگیری برای سعادت کشور دارند ایجاد شود و با همتی بلند، فرصتی برای عرضه آن بیابند و بی‌هنران با شعبده بازی و افسون در تهمت‌زنی مشت خود را باز کنند.
کار گزار دیگر، پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در خبرگزاری فارس تأکید میکند بر اینکه "جریان فتنه" به نوعی "جریان انحرافی" را حمایت می‌کند، برخی اصلاح‌طلبان دارای رفتارهای رادیکالیستی و جریان فتنه تلاش می‌کنند انتخابات را از روند آرام‌بخش و امیدآفرینش خارج و کشور را با آشوب و اغتشاش مواجه کنند، هر چند که قادر به انجام چنین کاری نیستند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان با ثبت‌نام مهره‌های سفید و جریان انحرافی با هزینه‌های سنگین مالی وارد انتخابات شده‌اند و تلاش همه آنها این است که اصولگرایان با چند لیست وارد انتخابات شوند تا آنها با سوء‌استفاده از چند لیستی اصولگرایان، نامزدهای خود را به مجلس بفرستند؛‌ اما این بار نیز، مردم با بصیرت کامل و مشارکت گسترده در انتخابات و رای به اصولگرایان، دشمن را ناکام خواهند گذاشت و صحبت از وارد کردن هزینه‌های سنگین مالی در انتخابات میکند، موضوعی از پرده بیرون افتاده و در گوشه و کنار دستگاه سانسور خود را نشان میدهد.

مجید زاده، کارشناس اقتصادی، در فرا رو، روز ۲۲ دیماه ۱۳۹۰، در پاسخ به این که آیا افزایش مبلغ یارانه‌ اقشار کم‌درآمد در آستانه انتخابات، شائبه سیاسی بودن را متبادر نمی‌کند، گفت: البته این که قرار است دولت در آستانه انتخابات این کار را انجام دهد، شائبه سیاسی ایجاد می‌کند و انجام اینگونه کارها انگار به یک روال معمول دولت تبدیل شده است، که قبل از انتخابات به چنین کارهایی دست بزند.


جنتی دبیر شورای نگهبان در جمع خبرنگاران نیز به خبرگزاری فارس گفت : هزینه‌های انتخاباتی را در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌کنیم، گفت که هزینه‌های انتخاباتی را در بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌دهیم. دبیر شورای نگهبان در حاشیه مراسم معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس نهم گفت: هزینه‌هایی که در انتخابات صرف می‌شود، بی‌حساب و کتاب نیست و ما هم تا آنجا که ممکن باشد، این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهیم.
پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: اصلاح طلبان با مهره‌های سفید و منحرفین با هزینه‌های سنگین انتخاباتی آمده‌اند، جریان فتنه و انحرافی به دنبال ارائه چند لیست از سوی اصولگرایان هستند، فتنه گران و اصلاح طلبان با ثبت نام مهره های سفید و جریان انحرافی با هزینه های سنگین مالی وارد انتخابات شده اند و تلاش همه آنها این است که اصولگرایان با چند لیست وارد انتخابات شوند تا آنها با سوء استفاده از چند لیستی اصولگرایان نامزدهای خود را به مجلس بفرستند

همان گونه که ملاحظه میشود داستان انتخابات به بازار مکاره ای تبدیل شده که نا هنجاری های بر شمرده در نوشتار پیشین که از راست و چپ رژیم را احاطه کرده بودند به چالشهای جدی انتخاباتی تبدیل کرده رژیم را در گردونه لاینحل مشگلات سیاسی قرار داده است، بطوریکه داستان از هشدار و انذار های خامنه ای، اژه ای، صالحی، کنی، و ... گذشته است و این بار رهبر از زبان نماینده اش میگوید باید خود را برای پریدن از میدان مین آماده کرد، بطوری که خبر نگار فارس در ۲۹ دیماه ۱۳۹۰ اعلام میکند که : آیت الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان میگوید : انتخابات مجلس نهم شبیه میدان مین است که باید آگاهانه و گوش به فرمان رهبری و با بصیرت از این میدان عبور کنیم، او اضافه میکند: جریان فتنه و انحرافی روی این انتخابات با به کارگیری مهره‌های ناشناخته سرمایه‌گذاری کرده است، که باید ملت هوشیار ایران با بصیرت بالا این نقشه‌های فتنه و انحرافی را نقش بر آب کنند.

بیچاره یا از وجه تسمیه مین چیزی نمیداند و یا از عبور از روی مین را، از مینی که سراسر منطقه و کل دیکتاتورهای جهان را احاطه کرده است، هیچ راه فرار و پرش و عبوری برای این جانیان فاسد و ظالمان به حقوق مردم باقی نخواهد گذاشت.

بحرانهای داخلی، همه و همه خبر از این دارد که جنگ و جدالهای درونی حکومتی ریشه در نارضایتی های گسترده عمومی اجتماعی دارد و مردم برای نجات خود، در تدارک ساختن میدان مین برای ملایان میباشند. بنابر این، جرم شناختن بکار گیری واژه " تحریم "، ترساندن از میدان مین، شلاق، زندان، اعدام، و ... همه بی فایده و بی اثر شده اند .

ادامه دارد

توضیح:

۱ – ابو الحسن بنی صدر ، عصر جدید، ۲۲ دیماه ۱۳۹۰

۲ – بخشی از این جدول از همشهری آنلاین گرفته شد

۳ - خط کشیهای زیر بعضی از کلمات از ماست