نصرالله نجات بخش :

 

کالبد شناسی جناحها در انتخابات نهمین دوره مجلس رژیم- ۴

تهدید های خطرناک وزیر اطلاعات خود زنی نیست ؟

 

در این جا قبل از هر چیز در ادامه بحث کالبد شکافی احزاب سیاسی در رژیم جمهوری اسلامی، به روند پیشرفت این موضوع ادامه میدهیم و به نتیجه گیریهایی از آنها خواهیم رسید، سپس به دو موضوع اساسی دیگر در رابطه با انتخابات دامنگیر رژیم خواهیم پرداخت. در موضوع اول، کلیت گرایش های سیاسی در حزب سازی و حزب بازی رژیم مورد سئوال و بررسی قرار می گیرد. موضوع دوم خط و نشانهای خطرناکی است که رژیم اخیرا بوسیله وزیر اطلاعات به آن شدت داده و بخصوص ظرف هفته گذشته، وزیر مربوطه چندین بار آنرا مستقیم و غیر مستقیم نشان داده و معلوم کرده است که فلسفه حکم حکومتی خامنه ای در ابقای صالحی به وزارت اطلاعات، علیرغم قهر و غیبت های احمدی نژاد چه بوده است و در یک کلام علت العلل این دخالت مستقیم رهبر، در به کرسی نگهداشتن وزیر مورد نظر معلوم میگردد. موضوع سوم مورد بحث انتخابات، برخورد هایی است که این روزها بیشتر علنی شده و شعله های جنگ درونی جناح های حاکمیت را فروزان و یقینا فروزانتر هم خواهند کرد، برخورد های بی سابقه درونی گردانندگان دستگاه حکومتی آقای خامنه ای.

اما موضوع اصلی این نوشتار یعنی تجزیه و تحلیل روی احزاب و سازمانهای ملّاساز برای درمان بن بستهای سیاسی.

همانگونه که خوانندگان گرامی میدانند، رژیم جمهوری اسلامی بطور متوسط در هر هفته یک حزب یا سازمان سیاسی به ثبت میرساند، و قبلا اشاره کردیم که رژیم تا این تاریخ بیش از ۲۴۵ حزب یا گروه سیاسی که دارای پروانه فعالیت سیاسی و دارای اساسنامه و ضوابط قانونی جمهوری اسلامی ایران هستند به ثبت رسانده است (۱). البته از آنجائی که بنا به ادعای رژیم جمهوری اسلامی، "دموکرات ترین"(؟) کشور کره خاکی است، بسیار طبیعی است و لزوما باید این تعداد حزب داشته باشد که مرتبا هم رو به افزایش می باشند. قبلا خلاصه ای از این تشکلهای سیاسی و گرایشات فکری را آوردیم. در اینجا یاد آور می شویم که این تشکلهای سیاسی و بخصوص تشکلهایی که ظرف سه دهه اخیر پدید آمده اند و یا حرکت هایی که قبل از انقلاب بوجود آمده اند و به نوعی سعی کرده اند موجودیت خود را در نظام جمهوری اسلامی هم حفظ و در کنار سیاستهای رژیم حاکم برد باری یا تسامح از خود نشان دهند و موجودیت خودشان را همچنان حفظ کنند، لیست بلند بالایی است. اما با اشاره کوتاهی به تعدادی از آنها که شناخته شده ترین آنها بوده و هر ازگاهی در محافل سیاسی خود نمایی و برخی نیز در تعیین سیاست برای حفظ نظام جمهوری اسلامی نقش پیدا میکنند ذیلا می آوریم:

گرایشات حزبی نو ظهور

شامل گروه ها و یا افرادی از باند های حاکمیت هستند که در شکل ظاهر بصورت حزب و گروههای سازمان یافته عمل میکنند ولی در رفتار همانا زیر مجموعه هایی از دستگاه های حکومتی مانند سپاه، بسیج و ارگانهای مختلف دیگر رژیمند که در بزنگاههای حساس سیاسی وارد عمل شده و اوامر رهبری را برای قانونی جلوه دادن تخلفات دستگاه حاکمه، به آنها جنبه رسمی میدهند. این گرایشات عبارتند از:

۱-اصولگرا ها

۲- جبهه پایداری به انقلاب اسلامی

  1. - جبهه ایستادگی ایران اسلامی

۴- جبهه پیروان خط امام و رهبری

۵ - جمعیت فدائیان رهبر (زارع)

۶- جمعیت انصار المهدی۷

۷-جناح احمدی نژاد ( معروف به جناح انحرافی)

  1. و ...

گرایشات پدید آمده بعد از انتخابات ۱۳۸۸ شامل:

۱-گرایشات طرفدار موسوی و کروبی ( موسوم به سبز. نام گذاری شده از سوی حاکمیت بعنوان جناح فتنه)

۲ - بخشی از طرفداران هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی که به حمایت گروه فوق آمدند

۳ - جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر (احمد لو)

۴- انجمن نو اندیشان عصر سبز

۵- حزب سبز

۶ - انجمن های اسلامی" طرفداران جنبش سبز

۷ - جمعیت جوانان انقلاب اسلامی

۸ - - حزب حماسه سازان دوم خرداد

۹ - و ...

این مجموعه خود را ملتزم به قانون اساسی دانسته، برخی نیز خواهان تغییراتی در قانون اساسی هستند، تغییراتی البته در چهار چوب همین نظام و همین رهبری ولی با اندکی تغییر در رفتار رهبر، اینان مدافع حفظ نظام هستند.

گروهها و دسته جات پدید آمده در سه دهه اخیر شامل:

۱- سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

۲- حزب کارگزاران سازندگی

۳- حزب مشارکت

۴- حزب اعتماد ملی

۵- مجمع روحانیون مبارز

۶- حزب اسلامی کار

۷- مجمع اسلامی بانوان

۸- حزب مردم‌ سالاری

۹- حزب اعتدال و توسعه

۱۰- "انجمنهای اسلامی" دانش آموزی و دانشجویی و...

مجموعه فوق بر خلاف بقیه گرایشات سیاسی چالشهایی را با نظام شروع کرده اند و علیرغم نا هم خوانیهایی که با نظام دارند و بدلیل مخالفتها، کار را به برخورد های خشونت بار، کشانده که با دستگیری و زندان و ... همراه بوده و باعث کنار زدن آنها از صحنه سیاسی و انحلال بعضی از سازمانهای سیاسی شده است.

گروهها و دسته جات قبل از انقلاب شامل:

۱- نهضت آزادی ایران

۲- انجمن حجتیه

۳- گروه موتلفه اسلامی

۴- سازمان فدائیان اسلام

۵- نهضت خداپرستان

- جمعیت آزادی مردم ایران

۷- جاما

۸- جبهه ملى

۹- حزب زحمت کشان ملت ایران

۱۰- سازمان مجاهدین خلق

۱۱ - سازمانهای کمونیستی و...

به جز انجمنهای حجتیه و گروه موتلفه که در مرکز ثقل نهادهای اصلی تصمیم گیری رژیم هستند، مابقی برای حاکمیت کَاَن لَم یَکُن تلقی می شوند و سالهای زیادی است که از گردونه سیاستهای داخل کشور حذف شده اند.

اما از مجموع گرایشات دخیل و از گروههایی که به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر میگردد، به جز دو گروه اول در بالا، بقیه تا این تاریخ هیچ سهمی در انتخابات پیش رو به آنها داده نشده است، و دعوا ها و کشمکش ها، برای گرم یا سرد نگهداشتن تنور انتخابات فعلا در راستای طرفداران ولایت مطلقه خامنه ای دور میزند و راه دادن گرایشات دیگر که شامل مخالف رهبری و یا کسانیکه با رهبری زاویه دارند. راه دادن این گروه ها در آینده البته به رویدادهای پیش بینی نشده ای بستگی دارد که نیاز هر دو طرف را ایجاب کند و یحتمل به آنها امکان ورود به صحنه تبلیغات سیاسی داده شود ولی باز سهمی در توزیع قدرت نخواهند داشت.

بررسی این جریانات سیاسی و بخصوص نقش مهمی که برخی از این گروهها مانند گروه موتلفه اسلامی داشته و دارند را به بعد وا گذار میکنیم، این گروه از بدو انقلاب تعزیه گردان معرکه های نامرئی سیاسی در مرکز تصمیم گیریهای رژیم بوده اند و همچنان عوامل کلیدی اش در مراکز اصلی قدرت باقی و فعال مانده اند.

در آستانه هفته نام نویسی کاندیداهای انتخاباتی دوره نهم مجلس( بنا بر اعلان دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان از سوم تا نهم دیماه جاری) با جنگ و دعوا ها بر سر این انتخابات شروع میکنیم.

نزاع ها بر سر انتخابات مجلس نهم شدید تر میشوند !

برخوردها و جنگ و جدالهای درونی گروههای گرداننده کارناوال انتخابات، بی وقفه ادامه دارد، در پی شلیک ها به توپخانه رفسنجانی، تضرع های وحدت خواهی مهدوی کنی، که گفته بود از همه دوستان اصولگرا و حزب‌اللهی می‌خواهد که برخی خرده‌گیری‌ها را کنار بگذارند، زیرا مقام معظم رهبری از این خرده‌گیری‌ها خوشحال نیستند و یا تهدید های علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در برخورد با سران فتنه و یا بی نتیجه ماندن داوری علی اکبر ولایتی مشاور رهبر در به انحصار در آوردن نمایندگان اصولگرا در اردوگاه خود و یا همچنین اعتراضات شدید مسئولین ریز و درشت، داریوش قنبری، موسوی خوئینیها، احمد جنتی و ... جنگ جبهه اصول گرایان شدید و شدید تر شده است، برخوردها به جایی رسیده است که مهدوی کنی را از نفس انداخته و با نا امیدی فقان بر آورده است که:

مهدوی کنی خطاب به وحدت شکنان: دعوا کنید !!!

خبرنگار مهر در تایخ ۱۲/۹/۱۳۹۰ می نویسد: رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با این خبرگزاری با بیان اینکه دهها بار به دوستانی که به جبهه متحد اصولگرایان نپیوسته‌اند سفارش به وحدت کرده ام و ... حالا به مزاح: توصیه ام به آنها این است که با هم دعوا کنید !. ولایتی نیز امیدی به جذب جبهه های رنگارنگ برای یک کاسه کردن آنها ندارد، او تلاش میکند به جای وحدت با هم خطی های خود، از نیروهای ریزشی جناح های رقیب بهره بگیرد و با لحنی طلبکارانه اعلان میکند اگر کاندید ها از تعلق حزبی خود شان صرفه نظر کنند به گرمی مورد پذیرایی خواهند بود.

حزب بدون مارک علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی مشاور خامنه ای در امور بین الملل و سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان که در نشست خبری مجمع جهانی بیداری اسلامی سخن می گفت در باره لیست انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس نهم گفت: اگر کسی تعلق به حزب مارک داری ندارد (۲) و به اسلام به عنوان یک دین جامع و سیاسی و همچنین قانون اساسی و اصل ولایت فقیه تکیه داشته باشد و در عین حال تجربه نامطلوبی از خود علیه نظام باقی نگذاشته باشد و البته مورد تایید مردم هم باشد قطعا مورد تایید جبهه متحد اصولگرایان قرار می گیرد.

رفسنجانی فریبکار و معامله گر هم دیگر حاضر به معامله نیست:

رفسنجانی: معامله نمیکنم!

رفسنجانی از سوی دیگر، نقش حائل شدن خود را بین جدالهای اصلاح طلبان و اصولگرایان از دست میدهد و به منتظری دوم تبدیل میگردد.

سروش جعفری دبیرکل موتلفه روز نهم آذر ۱۳۹۰ میگوید: هاشمی گفت سر سه موضوع باکسی معامله نمی‌کنم. دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه اکبر هاشمی رفسنجانی، « زیر خیمه انقلاب » است و نباید از وی « منتظری دوم » ساخت زیرا موتلفه برخی مواضع هاشمی را قبول دارد و بعضی مواضع او را هم رد می‌کند. او افزود، هاشمی در حضور موتلفه گفته است بر سر سه موضوع با کسی معامله نمی‌کند: اصل نظام، ولایت فقیه و شخص خامنه‌ای. دبیر کل موتلفه در ادامه می‌گوید: « اما زمانی که هاشمی تسلیت می‌فرستد برای فوت پدر موسوی، خوب فرستادن تسلیت برای موسوی را تأیید می‌کنیم، اما زمانی که هاشمی آقای موسوی برانداز را " خدوم " می‌نامد، در مقابل این موضع آقای هاشمی متعرضیم.

رقبای حوزوی، وجه تسمیه جالبی برای رفسنجانی نشر داده اند با این عنوان که هاشمی سوار کشتی نوح اصولگرایان شده و مشایی هم در لیست انتظار است. کیوان عزتی از حوزه علمیه اصفهان در آخرین بروز رسانی وبلاگ خود، « یک استکان چای داغ » طی مطلبی با عنوان «هاشمی سوار کشتی نوح اصولگرایان؛ مشایی در لیست انتظار» است، می نویسد:چند روز پیش علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدعی شده بود که گروه‌های موجود در جریان اصول‌گرایی به شکلی عملی در مسیر وحدت قرار گرفته‌اند و هر کس سوار «کشتی نجات» وحدت اصول‌گرایی نشود، خودش ضرر کرده است. البته اخذ بلیط این کشتی نیز همچون سایر وسایل نقلیه منوط به شرایطی است که تحقق این شروط برای شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی به مثابه آب خوردن است. قرار گرفتن هاشمی رفسنجانی در صف مخالفان جبهه پایداری، افتخاری برای اعضای این جبهه و زنگ خطری برای دوستان جبهه متحد اصولگرایی است که بی توجهی به آن می تواند عواقبی غیر قابل جبران را در پی داشته باشد. عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس ادامه می دهد: این کشتی نجات، اصولگرایان را به نوعی «کشتی نوح» مدل امروزی آن معرفی کرده بود و مدعی است که: جبهه متحد اصول‌گرایی در برهه فعلی «کشتی نوح» است و هر گونه ساز جداگانه که به وحدت اصول‌گرایان خدشه وارد کند، به ضرر خود جدایی‌طلب‌هاست. بروجردی مجدداً مدعی شده است که: رسیدن به وحدت در جریان اصول‌گرا ها کاری منطقی است و غالب گروه‌های موجود به این سمت و سو خواهند رفت، حالا اگر فرد یا گروهی نیز خارج از گود بمانند، خودشان متضرر می‌شوند. پس از این ادعا ها، سایت هاشمی رفسنجانی برای اخذ بلیط این کشتی دست به کار شد و هاشمی وقتی دید که ظرفیت کشتی نوح اصولگرایان آنقدر زیاد است که حتی بسیاری از ساکتین فتنه نه تنها سوار شده اند بلکه نقش های اساسی از جمله سوخت رسانی به این کشتی را نیز بعهده گرفته اند و با این اوصاف کم مانده که طوفان (!) شود و غیرسواره ها همگی غرق شوند، سریعا باید برای تهیه بلیط کشتی نوح اصولگرایان مدل ۲۰۱۱ اقدام نمود.

بنابر این لازم می آید رفسنجانی هر چه زود تر تصمیم بگیر د و شرایط ممکن است بجایی برسد که دیگر یک بام و دو هوا بازی کردن ایشان جواب نداشته باشد، از طرفی دیگر در شان خود نمی بیند ناگهان وارد گود بازی رقبا شود، بازیی که انتهای آن تاریک و اساسا معلوم نیست به کجا کشیده خواهد شد، پس جا دارد غیر مستقیم رایزنیها شروع شوند.

عصر امروز در ۳۰/۹/۱۳۹۰ ، به نقل از کوشیار رودی مینویسد: تشدید فعالیت «آنتی هاشمی» های نمایشی در آستانه انتخابات، آنان به خوبی به این نکته پی برده اند که نام هاشمی رفسنجانی به دلیل عملکردش در طول این سالها همواره بستر خوبی برای موج سواری های انتخاباتی است تا ضعف های ناشی از مدیریت ناصحیح را به گردن مخالفین و افرادی نظیر هاشمی رفسنجانی انداخت. در این که مواضع و عملکرد هاشمی رفسنجانی به خصوص پس از فتنه ۸۸ قابل نقد است تردیدی نیست، اما شدت گرفتن یکباره این حملات آن هم در شرایطی که با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس تنور انتخابات نیز رفته رفته گرم می شود در حالی است که علی الظاهر هیچ اتفاق خاص و بغرنجی هم که مربوط به شخص هاشمی باشد رخ نداده است.

رایزنی انتخاباتی خاتمی با هاشمی رفسنجانی

سایت خبری مشرق نوشت: جلسات انتخاباتی خاتمی، موسوی خوئینی ها و موسوی بجنوردی موسوم به شو رای راهبردی به صورت منظم برگزار می شود. در آخرین جلسه مقرر شده از سید حسن خمینی برای شرکت در یکی از این جلسات دعوت به عمل آید تا از آخرین مواضع و نظرات وی نیز مطلع شوند. همچنین مقرر شده نماینده این شورا در دیدار با هاشمی رفسنجانی آخرین دیدگاه های وی و حزب کارگزاران را در باره انتخابات مجلس نهم اخذ و در جلسات آینده این کمیته مطرح کنند. حاصل اینکه پس از رایزنیها خاتمی میگوید: حرفم همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده، و اضافه میکند: نشانه‌ها حکایت از این دارد که نباید در انتخابات شرکت کرد.

اشتراک،

سه شنبه ۲۹ آذر۱۳۹۰ سخنان آقای خاتمی را چنین خلاصه میکند: رئیس جمهوری سابق ایران با بیان این که فعلا این شرایط فراهم نشده است، البته بنده از طرف کسی اظهار نظر نمی کنم، ولی فکر می کنم وقتی همه نشانه ها دلالت بر این دارد که نباید در انتخابات شرکت کنیم، بنابراین شرکت در انتخابات معنایی ندارد. جبهۀ مشارکت ایران اسلامی هم در ۱۳۹۰/۱۰/۱ طی اطلاعیه خود، عدم شرکت در انتخابات را اعلام کرد. کلمه روز پنجشنبه اول دی, ۱۳۹۰ می نویسد:جبهه مشارکت ایران اسلامی در جمع‌بندی خود به این نتیجه رسیده است که با کمال تأسف اراده حاکمیت، برگزاری انتخابات نمایشی است که حاصل آن مجلسی فرمایشی خواهد بود که جایگاه آن به مراتب از مجلس هشتم نازل‌تر است. ما بر این عقیده هستیم در انتخاباتی که در فضای آزاد برگزار نشود، نامزدهای مردمی اجازه ورود و رقابت نداشته باشند و از آن مهم‌تر رأی مردم به هیچ‌ انگاشته شود نمی توان شرکت کرد و به همین دلیل تصمیم خود مبنی بر عدم شرکت در انتخابات مجلس را به اطلاع عموم ملت ایران می‌رسانیم.

برای دستیابی به این حق از پای نخواهیم نشست.

تهدید های خطرناک وزیر اطلاعات خود زنی نیست؟

جریانات فتنه و انحراف حلزونی حرکت می کند و کار خود را میکند و خطر دستیابی به ۱۷۰ کرسی مجلس را هدف قرار داده، با چراغ خاموش پیش میرود، با هزینه کردن رقمهای هنگفت در سطوح پائین جامعه برای خود جا باز میکند. شاّمه بویایی رقیب احساس خطرکرده و شلاقها را بالا میبرد:

خبرگزاری فارس، روز دوم آذر نوشت: وزیر اطلاعات ضمن تشریح تدابیر دشمنان نظام برای انتخابات پیش‌رو، هشدار داد که جریانات فتنه و انحراف و اصلاح ‌طلبان آمریکایی که با رهبری و نظام غیر‌هم سو هستند، اهداف مشترکی را برای مقابله با نظام و رهبری دنبال می‌کنند. او برای شناسایی یک جریان و تفکر اصیل و تشخیص آن از جریان غیر اصیل و انحرافی گفت: باید سه موضوع و معیار انطباق فکری، انطباق گفتمانی و انطباق عملی آن گروه همزمان و توام با اندیشه‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی تطبیق داد و اگر این سه معیار درست مورد توجه قرار گیرد دچار مشکل نخواهیم شد.

حیدر مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: این انتخابات حساس‌ترین انتخابات از اول انقلاب تاکنون است و جریانات و ائتلاف‌های متعددی برای ورود به انتخابات تشکیل شده‌اندگروه‌های فتنه و جریانات انحرافی افراد را با تابلوهای دیگران به صحنه خواهند آورد و مجموعه‌های دلسوز نظام باید مراقب باشند که در دام طرح آنها نیافتند.

 با فاصله چهار روز وزیر اطلاعات دو باره به صحنه آمد و به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هفتم آذر ۱۳۹۰ گفت: انتخابات امسال با چالش‌های امنیتی مواجه است، دشمن به طور جدی برای این انتخابات طراحی کرده است و ما نسبت به این مساله هشدار می‌دهیم، البته این به معنی ترس نیست، چرا که بر تمام حرکت‌های دشمن اشراف کامل داریم و حوادث سال ۸۸ برکات زیادی برای ما داشت.

حیدر مصلحی در چهارمین همایش ملی بسیج و پدافند غیرعامل با اشاره به طراحی‌های دشمن در عرصه جنگ نرم به ویژه فضای سایبری و اینترنت، افزود: طرح چمدان اینترنتی از سوی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش از اعلام این مساله از سوی اوباما، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور طراحی آنها را پیش‌بینی کرده بودند و راه مقابله با آن را نیز به دست آوردند. البته خود ما در برخی مواقع راه را برای آنها باز کردیم تا کمی پیش بروند و ما ببینیم که چه می‌کنند و بعد راه آنها را بستیم و هر چه آنها تلاش کردند، شکست خوردند و این مانور را رها کردند.

ترس و هشدار تنها از ناحیه وزارت اطلاعات نیست. همه سردمداران حکومتی از سرنوشت سیاهی که در انتظار آنان است احساس خطر کرده به هشدار و تذکار دادن افتاده اند:

امامی‌کاشانی: ماه‌های آینده مراقب باشیم، گوش به فرمان رهبری باشیم

ایسنا ۲۶ آذر ۱۳۹۰: آیت‌الله امامی‌کاشانی، خطیب جمعه تهران گفت: باید در ماه‌های آینده مراقب باشیم که نظام محکم، مستحکم، پابرجا و گوش به حرف رهبری باشد و اگر این‌طور باشد دشمن نمی‌تواند کاری کند.

ایسنا اضافه کرد: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه «مخالفان نظام علوی حق ورود به سازمان‌های حکومتی را ندارند» گفت: کسی که معاند و مخالف است یعنی مخالفت را در صحنه عمل آورده است، قطعا چنین افرادی نمی‌توانند دلسوز نظام اسلامی باشند. در نظام اسلامی نیز به این‌گونه افراد هیچ‌گونه مسئولیت واگذار نشده است.

هشدار لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات عده ای برای بهره برداری سیاسی در انتخابات مجلس هشدار داد. به گزارش خبرآنلاین ۲۴/۰۹/۱۳۹۰، علی لاریجانی چهارشنبه شب در جمع طلاب و محققان حوزه‌های علمیه‌ قم گفت: عده‌ای با اهداف سیاسی سعی دارند تا با ملتهب کردن فضای انتخابات مجلس، به نوعی از مردم کلاهبرداری سیاسی کنند.

پورمحمدی

در تاریخ ۲۸/۹/۱۳۹۰ فارس نوشت: پورمحمدی در باره دخالت کانون‌های ثروت و قدرت در انتخابات گفت: اگر خدای ناکرده مجلسی داشته باشیم با عناصر ضعیف، وابسته، غیر جسور و عناصری که تحت تاثیر قدرت و ثروت قرار بگیرند از حقوق و منافع و امنیت ملت نمی‌توانند به خوبی دفاع کنند که در این صورت طبعا باید نگران امنیت و منافع ملی هم باشیم.

هاشم حسینی ‌بوشهری

خبرگزاری فارس، ۲۶ آذر ۱۳۹۰: آیت‌الله سیدهاشم حسینی ‌بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو کمیته داوری شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تأکید بر اینکه دشمنان ما بیکار نمی‌نشینند و با طراحی از هر سوژه‌ای هر چند وجود خارجی هم نداشته باشد، سوژه‌ سازی می‌کنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تلاش دشمن طراحی برای تخریب چهره سالم انتخابات است. بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ‌انتخابات نباید به یک چالش امنیتی برای نظام تبدیل شود. و شیخ احمد جنتی هم از پیش تکلیف کاندید های غیر خودی را روشن کرد و گفت کسانی که صلاحیت ندارند ثبت نام نکنند.

احمد جنتی

توصیه انتخاباتی احمد جنتی در خبر گزاری ها، جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ : خطیب نماز جمعه تهران خطاب به کسانی که می خواهند برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوند توصیه کرد افرادی که می خواهند ثبت نام کنند ابتدا بروند قانون را بخوانند، اگر شرایط را ندارند ثبت نام نکنند و بی جهت آبروی خود را نبرند و همه را معطل نکنند.

مجموعه نا هنجاری هایی که از راست و چپ رژیم را احاطه کرده اند، چالشهای زودرس انتخاباتی، دعواهای روز افزون درون جناحی در حاکمیت از سوی ذوب شدگان در ولایت و ترس و نگرانی ا ز بالا یعنی رهبر تا پائین یعنی مسخ شدگان و هشدار روی هشدار ها که داده می شوند، ترسی را بر رژیم مستولی کرده است که از یک سو، چالشهای بیرونی تحریمها، ممنوعیت مسافرت جانیان حکومتی، قطعنامه ها، بحرانهای ناشی از دخالتهای رژیم در سوریه و ... از سوی دیگر، بحرانهای داخلی، همه و همه خبر از این دارد که جنگ و جدالهای درونی حکومتی ریشه در نارضایتی های گسترده عمومی اجتماعی دارد که به صور مختلف بیرون زده است و مردم برای نجات خود، منتظر فرصت مناسب میباشند که از هر طریق حق و حقوق از دست رفته خویش را باز یابند.

بنابر این، شلاق کشی های امنیتی و اطلاعاتی بی وقفه سردمداران خبر از این دارد و همانطور که در فاکتهای بالا, ملاحظه کردید, هر چه به فصل انتخابات قلابی رژیم ملاتاریا نزدیک میشویم, رشد قارچ گونه احزاب و گروههای دایره حکومتی افزایش می یابد. همزمان نزاع باندهای مختلف نیز بالا میگیرد. اما از آنجا که خیمه شب بازی انتخابات در دایره یک حکومت نامشروع و غیر منتخب صورت میگیرد انتخابات باعث تشدید اختلافات درونی و حذف باندهای مختلف درون این حکومت میشود تا اقلیت حاکم بتواند به دیکتاتوری خود ادامه بدهد. همانطور که وزیر اطلاعات این حکومت اعلام کرده، این دوره حساسترین انتخابات سی سال حکومت این نظام است و بنظر میرسد یک دوره جدید از خودزنی ملاها آغاز شده است. ادامه دارد

توضیح:

(۱) برای مطالعه دقیق تر احزاب صاحب پروانه فعالیت سیاسی، به لیست آمار وزارت کشور به آدرس مرکز اسناد این وزارتخانه مراجعه فرمائید.- (۲) خط کشیهای زیر بعضی از کلمات از ماست.