نصرالله نجات بخش :

نمایش انتخابات تعیین تکلیف شد– 8

چه ضرورتی دستگاه ولایت را مجبور به حذف استوانه نظام کرد؟!

جنبش تحریم فعال فرا می رسد!

بالاخره،  زنده باد  بهار و  مرده باد زمستان و می آیم، نمی آیم و ... توهم ها کنار رفت،  وضعیت از ابهام بیرون آمد و اندکی روشن شد. ده روز بیشتر به انتخابات باقی نمانده است، اگر عارضه تازه ای برای رژیم بارز نشود، نمایش انتخابات به اجرا در خواهد آمد.احراز صلاحیت ها، با یک هفته تأخیر اعلام شد و مانند دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری، حدود یک در صد (1%) از مجموع کاندیدا هایی که ثبت نام کرده بودند، از صندوق مارگیری شورای نگهبان بیرون آمد. پس از پایان مهلت قانونی شورای نگهبان، برای بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از بین ۶۸۶ کاندیدای ثبت نام شده، صلاحیت هشت نفر به ترتیب، غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی، محسن رضایی، حسن فریدون روحانی، محمدرضا عارف، محمدباقر قالیباف، علی اکبر ولایتی و محمد غرضی احراز شد. بر خلاف توقع  و طمع اصلاح طبان، اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشائی از تاریک خانه و قید  رمل این شورای باز نشستگان حوزه علمیه بیرون نیامدند. نوشته اند چهار روی هفت (7/4) نفر در تایید صلاحیت رفسنجانی رأی داده شده بوده که حيدر مصلحی وزير اطلاعات، به همراه معاونان وزارت اطلاعات و فرمانده سپاه در شورای نگهبان از دستگاه  ولایت خامنه ای سر می رسند و فرمان آقا را دیکته  می کنند که مبادا علی اکبر " ایزی من " (Easy man)  تایید صلاحیت بشود (1) و پروژه ا ش  را به پیش ببرد و بدهی دولتی را که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها و پیمانکاران بدهکار است، به حساب بانک واریز کند و پولهای به یغما رفته در چین و ما چین را با ارز دلاری برگرداند و امیدوار باشد که در شرایط موجود تصمیم جدی بگیرند و فرصتی دیگر به اینان و به  مردم داده شود تا با احساس امیدواری، از همه مردم هم بخواهد که امیدشان تبدیل به یاس نشود و آرامش خود را حفظ کنند زیرا به هرحال چاره ای نیست و آنها که این کار را کردند نیازی به دشمن خارجی ندارند، چرا که مشکلات از درون در حال وقوع است و بالاخره نگذارد و نباید ضربه ای متوجه نظام شود و این  یکی از ضروری ترین کارها  بود که حماسه سیاسی رهبری محقق شود، که نشد و مقدمه حماسه اقتصادی بود که نشد.

رفسنجانی در واکنش به رد صلاحیت خود غیر مستقیم خامنه ای را نادان می خواند و می گوید: 

به قول علما هر احتمالی برای انسان تکلیف می آورد، به نظرم بدتر از این حتی با سناریو و راه های تخریبی از پیش تعیین شده نمی شد کشور را اداره کرد. با این وضع اگر کسی راضی باشد که مسوولیت بپذیرد باید خیلی از خود ایثار نشان دهد...  نمی خواهم وارد فضای اظهارات و تبلیغات آنها شوم اما نادانی، انسان را اذیت می کند. اینها نمی فهمند دارند چه می کنند؟ حتی اگر دشمنی و رقابت هم داشته باشند عقل می گوید که بگذارید بیاید و بعد رسوا کنید.(2)

آخر بی دلیل نیست، مشکل علی خامنه ای فقط انتخابات و ریاست جمهوری نیست، مشکل عظمای ایشان همانا از دست دادن ولایت و رهبری نیز هست. نقش رئیس جمهوری در تعیین جانشین «رهبر» نیز قابل ملاحظه است که با رئیس جمهور شدن آقای هاشمی رفسنجانی در صورت مرگ خامنه ای،  او بتواند به رهبری برسد.  به آنهایی هم که اجازه ورود داده شد و در میان نامزدهای اصلی،  حتی یک نفر هم نیست که در خیانت ها و جنایت ها و فسادهای  سی سال گذشته شرکت نداشته باشد و هر هشت نفر بدون هیچ زاویه در خط رهبری و از پیش امر مطاع بودن خود را به طرق مختلف گفته و اقرار کرده اند و بقول " لیزا هولاند" در تحلیلی در شبکه اماراتی اسکای نیوز نوشته است: "رد صلاحیت رهبر میانه رو ها، قدرت محافظه کاران تند رو را افزایش می دهد، اقدامی که برای غرب معنادار است.  برای جلوگیری از اتفاقات پیش بینی نشده نامزد های پست ریاست جمهوری ایران از میان گروه کوچکی از نامزد های محافظه کار که همگی در اردوگاه حکومت ایران هستند، انتخاب شده اند. نامزد ها همگی طیفی از رنگ خاکستری هستند که ائتلافی از روحانیون محافظه کار و فرماندهان سپاه پاسداران می باشند. (3)

ناظران  بین المللی چون "کالین فریمن" نویسنده روزنامه انگلیسی تلگراف  می نویسد :انتخابات ایران، اقدامی برای تحکیم موقعیت رهبر ایران، آیت الله خامنه ای است که  ورود هاشمی رفسنجانی به این انتخابات را ممنوع کردند، تا قدرت نهایی در ایران در دست رهبر باشد.

مهندسی سپاه  نهایی می شود

 در نهایی شدن مهندسی نمایش  انتخابات از سوی سپاه و بسیج بر ما  معلوم  می شود، آنچه که در اندرونی خشکسران،  سران استبداد و دستگاه ولایت مطلقه می گذرد، باید فراتر از انتخابات پیش رو باشد. اینان در مواجهه با چالشهای گریبانگیر، در بازی واهی قدرت جهانی و در رویارویی با کل جهان و منطقه خاور میانه، از ترس مرگ بسوی خود کشی  می شتابند، به بحرانهای لاعلاج پنج گانه که قبلا ذکر شده بنگریم، اینان برای پریدن از روی بحرانهای سرنوشت ساز تحریم، دخالت در امور همسایگان، باز با بحران اتمی، فاجعه بزرگ اقتصادی کشور و از همه مهمتر بحران بود و نبود نظام، بحران عدم مشروعیت شان، چاره را  در فرار به جلو تشخیص داده اند.

در سارماندهی نیروهای بسیج و سپاه برای نمایش انتخابات و عملی کردن حماسه رهبر، داده ها بقدری روشن هستند که نیاری به تشریح و توضیحی اضافه  دیده نمی شود، سپاه و بسیج شدیدأ بکارند.

در ادامه طرح عملیات  12000  مامور دوره دیده هاديان از سوی بسیج و سپاه که سرلشگر پاسدار جعفري روی آن تأكيد داشت و قبلأ به آنها اشاره کردیم، سردار کاظمینی، فرمانده سپاه در گردهمایی بسیجیان تهران از تشکیل یگان شناسایی هوایی بسیجیان و اشراف اطلاعاتی سپاه در سطح تهران صحبت می کند و با اشاره به توان دفاعی بسیجیان تهران از تشکیل 4 گردان تکاور بسیجی و یک یگان شناسایی هوایی خبر میدهد، از لشکر27  و رزمندگان تهران که نقش بسزایی در عملیات بیت‌المقدس و شهر خرمشهر داشته اند سخن می راند و امید واری می دهد که فاتحان خرمشهر روزی فاتحان بیت‌المقدس شوند و همه تلاش و آمادگی  را داشته باشند که بیت‌المقدس به دست قوای محمد فتح  و از دست صهیونیست‌های غاصب رها شود. او تاکید می کند بر اینکه: سپاه محمد رسول‌الله(ص) متشکل از لشکر 27 و لشکر 10 و منطقه مقاومت بسیج که دارای 23 ناحیه محلات است و تاکنون 50 هزار حلقه صالحین در محلات تشکیل شده  و  سپاه تهران بزرگ  در عرصه دفاعی، با 24 گردان امام حسین  و 4 گردان رزمی، لشکری  و 4 گردان تکاور بسیجی و یک یگان شناسایی هوایی آماده است و گفت: در حوزه امنیتی نیز دو تیپ حضرت زهرا و آل محمد و 4 یگان امنیتی ولی عصر(عج)، امام حسن مجتبی(ع)، امام هادی(ع) و امام رضا(ع) آمادگی‌های خوبی در حوزه امنیتی دارند.

کاظمینی تصریح کرد: همچنین یگانی برای امداد و نجات و انتقال برای گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) تشکیل خواهد شد و از اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در سطح تهران در حوزه‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخورداریم و آمادگی لازم را در همه این عرصه‌ها داریم. 

در جلسه فرماندهان انتظامي و نظامي و بسيج به خامنه ای گفته اند كه پيشگيري بهتر از درمان است و اگر هاشمي وارد انتخابات شود وضعيت بدتر از 88 خواهد بود. (4) 

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه می گوید: اگر روزی بزرگترین سلاح ما پاسداران کلاش و ژ3 بود، امروز هزاران موشک، آماده شلیک به هر هدف دلخواهی، در هرحوزه منافع حیاتی دشمنان در منطقه داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در مسیر مبارزه با استکبار راه طولانی را طی کرده‌ایم وسخت‌ترین گردنه‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. امروز توازن قوا معکوس شده است و ما در اوج قدرت هستیم در حالی که آفتاب قدرت دشمن به زوال مغرب خود نزدیک می‌شود و این حقیقت در میدان خودنمایی می‌کند.

سلامی تأکید کرد: امروز دشمنان با ناتوانی در صحنه‌های سیاسی با بیداری استکبارشکنی به نام " بیداری اسلامی" مواجه هستند.

سلامی خاطرنشان کرد: ملت ما برای آفرینش حماسه سیاسی بزرگ آماده می‌شوند، انتخابات ما همانند یک عملیات بزرگ بیت‌المقدس برای فتحی دیگر و ناامید کردن دشمن و امیدوار کردن مجدد ملت و تعیین مسیر جدید در امتداد مقاومت دائمی ملت است.

نفوذ بر  قلب ها و دل  های مردم،  برای انتصاب رئیس جمهور مطیع امر ولی فقیه!

سلامی میگوید: تهران یک جهان شهر و قلب تحولات جهانی است. تهران مرکز مقاومت اسلامی علیه استکبار و انتشار امواج بیداری اسلامی برای همه ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان است. تهران دارای 9 دی بی‌نظیر و 22 بهمن‌های پرشور است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: بسیجیان و سپاه تهران بزرگ مسئولیت بزرگی بر عهده دارند تا با نفوذ بر قلب‌ها و دل‌های مردم و انتخاب رئیس‌جمهوری انقلابی، جهادی، کارآمد، شجاع، استکبارستیز، دانا برای پیشرفت جامعه، دلسوز برای محرومین و مستضعفین و مطیع امر ولی فقیه، کشور را در مسیر نورانی و روشن به سمت قله‌های پیشرفت بسپارند.(5)

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم عزیز ما در ۲۴ خرداد امسال با حضور پرشور خود در انتخابات و خلق حماسه، پشت آمریکا و صهیونیست‌ها را به خاک خواهند مالید و شکست نهایی را در این عرصه به آنان تحمیل خواهند کرد.

به گزارش راسخون، سردار محمدعلی آسودی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه، مردم بصیر ایران هیچ هراسی از تبلیغات رسانه‌های بیگانه و وابسته به استکبار ندارند، اظهار داشت: ان‌شاءالله امسال مردم عزیز ما در 24  خرداد شکست نهایی را به آمریکا و صهیونیست‌ها تحمیل خواهند کرد. (6)

سپاه سازماندهی  و بسیج کاملأ آماده  و عمل می کند!  

محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در گفتگو با خبرگزاری فارس در ششم خرداد، وظائف بسیج را در انتخابات اینگونه بر شمرد : 

وظیفه اول، بحث تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و نیز تبیین آثار حضور حداکثری و تشریح نقشه‌های دشمن در این رابطه برای افکار عمومی است.

وظیفه دوم بسیج، بحث امنیت فضای کشور در زمان انتخابات است چراکه این امنیت لازمه تحقق حماسه سیاسی بوده و دشمن نیز قطعا در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

‌سومین وظیفه ای که بسیج برای خود تعیین کرده، صیانت از بسیجیان در دوران برگزاری انتخابات است تا موضوع انتخابات و کاندیداها و طرفداری از کاندیداها در بسیج، عامل اختلاف، تفرقه و رقابت نباشد.

وظیفه چهارمی که بسیج برای خود در نظر گرفته، بحث تبیین شاخص‌های اصلح بر اساس گفتمان حضرت آقا است تا بسیجیان دریابند که اصلح چه کسی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این کار با ارائه سی‌دی و یا جلسات حلقه‌های صالحین و نهضت روشنگری و یا سایت بسیج در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

تویسرکانی تاکید کرد: بسیج با چنین رویکردی وارد عرصه انتخابات شده و الحمدالله کل بسیج کاملا آماده به کار است.

او گفت : ما در این موضوع سازماندهی جدید رزمی داریم و در سال 91 گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس را تاسیس کردیم که این گردان‌ها حوزه محور است و هر حوزه‌ای یک گردان واکنش سریع دارد و از منطقه ماموریتی خود دفاع بومی می‌کند و این گردان‌ها، گروهان‌هایی را نیز در اختیار حوزه‌ها قرار می‌دهند.

وی افزود:‌حلقه‌های صالحین در گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس نقش محوری دارد و به هم متصل هستند و تغییر رویکرد می‌دهند. یعنی حلقه‌های صالحین در وضعیت عادی حلقه آموزشی، معرفتی و تربیتی هستند و در بحث دفاعی همان‌ها تبدیل به گردان می‌شوند. (7)

این چنین دستگاه مافیایی نظامی ولایت  فقیه خود را آرایش می دهد بلکه بتواند جلوی سیل بنیان کن جنبش اعتراضی مردم در برابر  استبداد را بگیرد، تجربه های دوران اخیر عراق، مصر و تونس و ... در پیش چشمان همه است. چگونه استبداد مذهبی چشم را بر همه چیز بسته است و فراموش می کند که در ايران صبر ملت طاق شده واین فریبکاریها و شعبده بازی های ملایان  رنگ باخته  و مسئله اش ديگر  رئيس جمهور و انتخابات نيست بلکه با اصل ولايت فقيه مشکل دارد و مانند بهار عرب می گوید:  ارحل!!

ضرورتی که دستگاه ولایت و خامنه ای را مجبور به حذف استوانه نظام اش میکند، اولا بر نقش رئیس جمهوری در تعیین جانشین «رهبر»، در صورت مرگ خامنه ای است، بخصوص با ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی و معماریش در انتقام گیری از خامنه ای، به مصداق هر کس او را بالای بام برد، می تواند پائین بیاورد، او را به پائین  بکشد.

روزهای پیش رو، چشم انداز چیست؟

 

امروز این ما نیستیم که می گوئیم انتخابات آزاد در ایران وجود ندارد و آنرا تحریم می کنیم، این  تمامی جهان و در صدر آن نهاد های مسئول حقوق  بشر هستند که برایشان روشن شده است که دستگاه ولایت مطلقه همه چیز را در قبضه خود در آورده است. دیدبان حقوق بشر می نویسد:  هم‌اکنون بیش از ۴۰  روزنامه‌نگار و وبلاگ‌ نویس در زندان به سر میبرند و  امکان انتخابات سالم و آزاد در ایران فراهم نیست.

"سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر" درباره‌ انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه در ایران در بیانیه‌ای می نویسد: وجود نقایص جدی در انتخابات و موارد نقض حقوق‌بشر توسط حاکمیت جمهوری اسلامی، هرگونه چشم‌اندازی را برای برگزاری یک "انتخابات آزاد و عادلانه" در ایران از بین برده است.

"سارا لی ویتسون"، رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر می‌گوید: «انتخابات آزاد مستلزم وجود امکانات مساوی و میدانی هم‌سطح است که تمام نامزدها بتوانند در آن جولان دهند و رأی‌دهندگان نیز امکان تصمیم‌گیری آگاهانه داشته باشند. هنگامی که رهبران جنبش اعتراضی در زندان هستند و مردم نمی‌توانند آزادانه سخن بگویند، ایران چگونه می‌تواند انتخاباتی آزاد برگزار کند؟؟ 

در سطح دولتهای خارجی اکثر کشورهای جهان نمایش انتخابات  ایران را مورد توجه قرار داده و آنرا  قلابی میدانند. از امریکا تا کانادا، انگلیس، فرانسه و آلمان و سایر کشورها از جمله کشورهای  عربی، این بار سناریوی نمایش انتخابات و تقلبی بودن آنرا  متوجه شده  و همگی آنرا محکوم کرده اند.  سوزان مالونی، عضو ارشد موسسه بروکینگز در «مرکز سابان برای سیاست خاورمیانه» می نویسد: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایران از جمله پرسش هایی است که به کرات در گفتگو با خبرنگاران، سیاستگذاران و تحلیلگران مطرح می شود. ایران حکومت دینی دارد و قدرت مطلق کشور در اختیار رهبر است و او تصمیم نهایی را می گیرد و انتخابات از ابتدا تا پایان، به طور جدی مهندسی و به شدت صحنه سازی شده است. قدرت رئیس جمهوری به طور قابل توجهی محدود است و به نظر می رسد غیرقابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در گذشته برای ایران متصور بود. برای درک اهمیت ریاست جمهوری بسیاربدخیم ایران فقط کافی است به پیشینه روسای جمهوری سال های اخیر در این کشور توجه کنیم.(8) 

چشم انداز هفته های آتی چیزی نیست جز بسته تر شدن مدار استبداد ولایت مطلقه فقیه، خوب می داند که با کوچکترین عقب نشینی و کوتاه آمدن همه چیز را از دست خواهد داد. خامنه ای به آنچه بر سر کاندیدا های نمایش انتخابات آورده راضی نیست،  او در دیدار  با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران و گلستان میگوید " بعضی کاندیداها شعارهایی می دهند كه از اختیاراتشان بیرون است"  و ...

 پس انتظاربی جایی است که منتظر معجزه در بالا باشیم، تمام خوشبینی ها، علیرغم استمالت های  بیش از حد کشورهای غربی در مورد جلوگیری کردن از اتمی شدن جمهوری اسلامی و نادیده گرفتن پایمال شدن حقوق بشر در ایران، آنان نیز متوجه وخامت اوضاع در ایران و خطراتی که این رژیم،  نه تنها برای خود ایرانیان بلکه  برای منطقه و در جهان پدید آورده، شده اند. 

نتیجه نظرسنجی های اخیر  نشان می دهد، ردصلاحیت ها باعث تغییر نظر عمده ای در پاسخگویان از " شرکت " و " عدم شرکت " در انتخابات،  نمودار تحریم را بسیار بر جسته کرده است. طی چهار مرحله نظر سنجی که پایگاه اطلاع رسانی جرس به عمل آورده از اولین  نظر سنجی تا چهارمین نظر سنجی کسانی که گفته اند در انتخابات شرکت نمی کنیم از  35 در صد به 81.16 در صد رسیده است. (9)

با آنچه بر شمردیم آیا کمترین کار نرفتن در پای صندوهای رأی و نه گفتن به ولی فقیه و چیدمانهایش نیست ؟؟

 

ادامه دارد

پی نوشت ها :

 

(1)   خبر رسانی جرس 4 خرداد1392    

(2)  هاشمی رفسنجانی به نقل از کلمه 2 خرداد 1392

(3)   لیزا هولاند در تحلیلی در شبکه اماراتی اسکای نیوز 3 خرداد 1392

(4)  به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس،92/03/04

(5)  منبع – پیشین 

(6)  به گزارش راسخون، سردار "محمدعلی آسودی" در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، 92/03/04

(7)  محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگوی با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، 92/03/06   و  گزارش سپاه نيوز 5 ارديبهشت 1392  

(8)  http://ir.voanews.com/content/iranelection-middleeastvoices/1667703.html

(9)  پایگاه اطلاع رسانی جرس ۲ خرداد ۱۳۹۲