بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در محکومیت حمله جنایتکارانه در کمپ اشرف

روز یکشنبه 10شهریور به دنبال حمله مسلحانه و نظامی در اردوگاه اشرف دهها تن ازافراد وابسته به سازمان مجاهدین خلق در کمپ اشرف کشته شدند، این عمل ضد انسانی و وحشیانه به گروهی غیر مسلح که تحت حمایت قوانین بین المللی و تعهدات دولت عراق قرار داشتند صورت گرفته است. بنا بر تصاویری که از این جنایت در رسانه ها پخش شده، بعضی ازاین مقتولین را درحالیکه دستانشان از پشت با دستبند بسته شده نشان میدهد.

 این عملیات باید از پیش برنامه ریزی شده باشد که توسط نیروهای سرکوب دولت عراق و چه بسا همکاری سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه صورت گرفته است. به این جهت که اطلاعیه سپاه پاسداران احتمالاً نشانگر نقش مستقیم و یا غیرمستقیم در ‏سازماندهی این عملیات وحشیانه می باشد. قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس، طی سخنانی در مجلس خبرگان « به قضیه عراق و اردوگاه اشرف پرداخت و اظهار داشت بیش از50 نفر از آنها کشته شدند که بسیاری از آنها از سران منافقین بودند و10 نفر نیز مفقود شدند و این قضیه، مهمتر از حمله مرصاد بود و در واقع وعده خداوند محقق شد»!! آیا این می تواند پاسخی مثبت از جانب امریکا و شرکاء آنها و هدیه ای از جانب آنها به حکومت حسن روحانی باشد برای شروع مذاکرات خود با رژیم، آنگونه که رژیم ایران همیشه برای همکاری با امریکا در خلال توقعات خود از جمله درخواست سرکوب گروه مجاهدین و حداقل بیرون نمودن آنها را از عراق تقاضا میکرده است؟.

آن زمان که سازمان مجاهدین خلق در حین تجاوز عراق به ایران به صدام مراجعه کردند و در خدمت و سرسپردگی با وی همدستی نمودند‏، اپوزیسیون مستقل ایران هشدار داد که همکاری با متجاوزبه وطن، منجر به وجه المصالحه شدن آنها توسط دیکتاتور ‏عراق و قیم شدن دیگر انیران بر آنها خواهد شد. اعضای این سازمان درمواقع متعددی توسط  نیروهای رژیم ولایت فقیه و قوای سرکوب عراقی ‏بقتل رسیده اند. از اینرو اکنون نیز باقی گذاشتن تعدادی از نیروها و عدم تخلیه بموقع کمپ در حالی که سران این سازماناز احتمال وقوع این نوع جنایات توسط نظام ولایت فقیه واقف بوده اند، به هیچ وجه قابل توجیه نیست. بنابراین مسئولیت حفظ ‏جان اعضاء  کمپ اشرف  بعهده سران این سازمان و دولت عراق می باشد.

ما علی رغم مخالفت اصولی با طرز فکر و سیاستها و روشها و منش های این سازمان که در تعارض با آزادی، استقلال وحقوق ملی ایران می باشد و در خدمت سلطۀ خارجی قرار گرفته است، بنا به وظیفه انسانی و دفاع از حقوق همه انسانها، خواهان پیگیری این جنایت تحت نظر سازمان ملل متحد هستیم. ما از دبیرکل سازمان ملل، و مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر آن سازمان و کمیسریای عالی پناهندگی سازمان ملل می خواهیم که با کوشش و پیگیری خود در جهت شناسایی عاملان و آمران این جنایت هولناک وعمل غیر انسانی باشند و آمران و عاملان آنرا به جهانیان معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

ما این کشتار و جنایت ضد انسانی را شدیدا محکوم میکنیم.

 مجامع اسلامی ایرانیان

4شهریور 1392/13  سپتامبر 2013